Home Biznes i inwestycje Miał być koniec, nie zdążyli. Aleja Wojska Polskiego i Plac Zwycięstwa wciąż w budowie
Biznes i inwestycje

Miał być koniec, nie zdążyli. Aleja Wojska Polskiego i Plac Zwycięstwa wciąż w budowie

105

„Roboty dodatkowe w ramach rozszerzenia kontraktu, jak również wydłużony czas oczekiwania na dostawę materiałów budowlanych i zieleni do nasadzeń – m.in. z tych powodów zakończenie przebudowy Alei Wojska Polskiego i Placu Zwycięstwa odbędzie się w późniejszym terminie” – taką informację przekazuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji. Pierwotnie koniec prac zaplanowano na dziś, 15 listopada.

 

 

W ostatnim czasie szczególnie na śródmiejskim odcinku Alei Wojska Polskiego niewiele się działo. Ciągi komunikacyjne wymagały wykończenia, a montaż ławek i infrastruktury rekreacyjnej prowadzony był opieszale. Z kolei na Placu Zwycięstwa pomimo intensywnych prac, wciąż było można zauważyć spore opóźnienia.

 

– Wpływ na taki stan rzeczy ma wiele czynników – tłumaczy w komunikacie prasowym Piotr Zieliński. – Do dzisiaj nie udało się zrealizować programu naprawczego zieleni. Wykonawca nie jest w stanie pozyskać materiału szkółkarskiego w postaci krzewów i bylin o wymaganych w kontrakcie parametrach, które miały zostać posadzone w miejscu uschniętych roślin. Wydłużony jest ponadto czas dostaw materiałów budowlanych, bez których wykonawca nie może zrealizować części prac montażowych. To m.in. wiaty do przystanku na Placu Zwycięstwa, jak również konstrukcje wsporcze pod sygnalizację świetlną, których produkcja została czasowa wstrzymana przez producenta. Jednocześnie w wyniku uzgodnień, zmieniony, jak i rozszerzony został zakres kontraktu. To m.in. montaż elementów organizacji ruchu w postaci dodatkowych słupków blokujących parkowanie na chodnikach, zmiana parametrów ławkodonic czy montaż tablic Systemu Informacji Pasażerskiej. Pierwotnie tablice miał wykonać ZDiTM, jednak brak środków w budżecie jednostki skutkował przeniesieniem tego zadania. Ich montaż odbędzie się w ramach prowadzonej inwestycji, dzięki czemu objęte one będą gwarancją od wykonawcy robót. Wniosek wykonawcy o wydłużenie terminu jest aktualnie analizowany – dodaje.

 

Przypomnijmy: rewitalizacja śródmieścia była w tym wypadku podzielona na dwa etapy prac.

 

ETAP I – obejmuje przebudowę:

  • układu drogowego alei Wojska Polskiego na odcinku od Placu Zwycięstwa do placu Szarych Szeregów,     odcinka ulicy Jagiellońskiej od al. Piastów do al. Wojska Polskiego;
  • odcinka ulicy Śląskiej od ulicy Więckowskiego do drogi wewnętrznej za budynkami Spółdzielni Mieszkaniowej „Śródmieście”.

 

ETAP II – realizowany w formule zaprojektuj i wybuduj obejmuje:

  • przebudowę układu torowego na odcinku od Bramy Portowej do włączenia w ulicę Krzywoustego, w celu wykonania na tym odcinku wspólnych pasów tramwajowo – autobusowych;
  • przebudowę peronów przystankowych na wlocie północnym skrzyżowania Brama Portowa;
  • budowę nowego przystanku tramwajowego na placu Zwycięstwa przed skrzyżowaniem z al. Wojska Polskiego i Krzywoustego w kierunku placu Kościuszki.

 

 

 

Powiązane artykuły

Biznes i inwestycje

Pierwszy tramwaj przejechał ulicą Sosabowskiego. Otwarcie już za miesiąc

Po niemal roku od rozpoczęcia prac budowlanych pierwszy tramwaj przejechał nowym odcinkiem...

Biznes i inwestycje

Wykonawca przebudowy placu Orła Białego wybrany. Inwestycja warta ponad 16 milionów

Firma Budowlano-Usługowa MTM S.A. została wybrana na wykonawcę przebudowy placu Orła Białego....

Biznes i inwestycje

Za 2 lata będzie gotowy projekt i kosztorys mostu

Firma SWECO Polska Sp. z o.o., została wybrana w przetargu na wykonanie...

Biznes i inwestycjeMotoryzacja

II etap obwodnicy Warzymic i Przecławia. Kiedy się doczekamy?

Gdy kierowcy już mogą w pełni cieszyć się trasą I etapu obwodnicy...