Tylko jedna oferta pojawiła się w przetargu na 14 nowych autobusów elektrycznych dla Szczecina, a co najważniejsze, zmieściła się w przeznaczonym budżecie. Złożył ją Solaris.
Postępowanie przetargowe podzielono na dwa zadania. Pierwsze z nich dotyczy 10 autobusów przegubowych o długości od 17,5 do 18 m, które mają pomieścić min. 120 osób, z czego co najmniej 35 zajmie miejsca siedzące, z układem otwieranych do wewnątrz drzwi 2-2-2-2. Drugie odnosi się do 4 autobusów solowych o długości 12 m i pojemności min. 75 osób (w tym 28 na miejscach siedzących) i układzie drzwi 2-2-2. Oba typy autobusów mają być ładowane za pomocą zarówno ładowarek plug-in, jak również pantografowych.
Oferta mieści się budżecie
Wczoraj nastąpiło otwarcie ofert, a konkretnie mówiąc – jedynej złożonej oferty od firmy Solaris Bus and Coach. Producent z Bolechowa wycenił produkcję przegubowców na kwotę 42 435 000 złotych brutto, a solówek za 12 546 000 złotych brutto. To dobra wiadomość dla zamawiającego, ponieważ na realizację zamówień przeznaczono odpowiednio 54 612 000 złotych brutto i 16 661 000 złotych brutto.
Jeśli oferta zostanie zaakceptowana przez komisję przetargową, nowe elektrobusy zostaną dostarczone do bazy Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Klonowica” w ciągu 480 dni od dnia podpisania umowy.
Zamówienie na 14 nowych autobusów elektrycznych ma zostać dofinansowane ze środków trzeciej edycji programu Zielony Transport Publiczny, która jeszcze nie została rozstrzygnięta.