Home Biznes i inwestycje Szczecińska Kolej Metropolitalna wzbogaciła się o nowe przystanki. Działają od wczoraj
Biznes i inwestycje

Szczecińska Kolej Metropolitalna wzbogaciła się o nowe przystanki. Działają od wczoraj

4k

Od wczoraj pasażerowie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej mogą korzystać z dwóch nowych przystanków, zbudowanych od podstaw w ramach tego projektu – Szczecin Żydowce (na trasie S3 Szczecin-Gryfino) i Szczecin Trzebusz (na trasie S1 Szczecin-Goleniów). Ich uruchomienie wiąże się z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy. 

Głównym zadaniem nowych przystanków, podobnie jak w przypadku przystanku przy Goleniowskim Parku Przemysłowym, będzie dowożenie pracowników do zakładów ulokowanych w pobliskich strefach i parkach przemysłowych. 

Oba przystanki mają perony po 130 metrów długości i odpowiednią ich wysokość, ułatwiającą wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Tradycyjnie zawierają też wiaty, ławki, stojaki na rowery, oświetlenie LED, tablice i gabloty z rozkładami jazdy oraz odpowiednie oznakowanie krawędzi peronów. Dla osób niepełnosprawnych przygotowano też pochylnie i ścieżki naprowadzające. 

Łasztownia i Dunikowo już za niedługo 

Na uruchomienie czekają przystanki Szczecin Łasztownia i Szczecin Dunikowo. O ile ten pierwszy zostanie do użytku jeszcze przed finałem regat The Tall Ships’ Races 2024 (najprawdopodobniej w lipcu), to z tego drugiego pasażerowie skorzystają już pod koniec czerwca.

Nieco inaczej wygląda sprawa z przystankami w kierunku Gryfina. Na przystanku w Czepinie gotowy jest już jeden peron, drugi ma być ukończony do końca miesiąca. Prace nad drugim peronem w Daleszewie mają zakończyć się w sierpniu. Natomiast w Gryfinie trwają jeszcze ostatnie prace związane z budową i odbiorem wind, które zostaną przekazane pasażerom w tym samym czasie, co przystanek Szczecin Dunikowo. 

Prace trwają również na Prawobrzeżu – tam do zrobienia został jeszcze tunel pod torami stacji Szczecin Dąbie, a także przystanek w Zdrojach, przy którym roboty rozpoczną się za dwa tygodnie. 

Projekt „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej”, którego liderem jest Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, jest współfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 w ramach działania 5.2. Rozwój Transportu Kolejowego poza TEN-T, oś priorytetowa V Rozwój transportu kolejowego w Polsce, pod nazwą: Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351. 

Powiązane artykuły

man kontra solaris: walka o multimilionowy kontrakt na nowe autobusy dla szczecina
Biznes i inwestycje

MAN kontra Solaris: walka o multimilionowy kontrakt na nowe autobusy dla Szczecina

Szczecin przygotowuje się do kolejnej dużej inwestycji w tabor komunikacji miejskiej. Dwie...

gddkia-tunel-pod-odrav
Biznes i inwestycje

Odwołania w przetargach blokują start inwestycji. Tunel pod Odrą musi poczekać

Procedura związana z wyborem wykonawcy kluczowego odcinka Zachodniej Obwodnicy Szczecina ponownie się...

walka z „zielonym agresorem” na trasie północnej. ruszyło wielkie czyszczenie szczecina
Biznes i inwestycje

Walka z „zielonym agresorem” na Trasie Północnej. Ruszyło wielkie czyszczenie Szczecina

Na placu budowy Trasy Północnej w Szczecinie trwa nietypowa operacja – zanim...

auchan ustowo
Biznes i inwestycje

Węgrzy przejmują galerię w Ustowie? Auchan może całkowicie się tu zmienić

Może dojść do jednej z ciekawszych transakcji na rynku nieruchomości handlowych ostatnich...