Home Biznes i inwestycje Problemy z paliwem stworzą niebezpieczną dla samochodów szarą strefę?
Biznes i inwestycjeMotoryzacja

Problemy z paliwem stworzą niebezpieczną dla samochodów szarą strefę?

173
Na jednej ze szczecińskich stacji paliw Orlenu.

Brak paliwa, a po wyborach niewykluczone, że drastyczne podwyżki… Na rynku może się pojawiać paliwo nieznanego pochodzenia. „Unikajmy takich zakupów, skutki mogą być opłakane” – przestrzegają mechanicy.

 

 

Brak paliwa, ograniczenia w tankowaniu, a niebawem być może drastyczne podwyżki. Nie milkną echa cenowych decyzji na stacjach Orlenu. Może się okazać, że niebawem zacznie powstawać paliwowa szara strefa, tym bardziej, że handel paliwami to intratny biznes. Jeśli będzie popyt, znajdą się tacy, którzy będą oferowali produkt, na który jest zapotrzebowanie.

 

– Wszędzie tam, gdzie pojawia się możliwość zarobienia pieniędzy bez opodatkowania, pojawia się pokusa – mówi Rzecznik Prasowy Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie, Małgorzata Brzoza. – Na ten moment trudno mi sobie wyobrazić taką sytuację, ponieważ paliwo na zachodzie Europy jest droższe niż w Polsce, taki przemyt byłby nieopłacalny – dodaje.

 

Tłumaczy, że zupełnie inna sytuacja może dotyczyć wschodniej Polski, ale mało prawdopodobne, by paliwo z ewentualnego przemytu dotarło na Pomorze Zachodnie.

 

– Obecnie każdy przewoźnik, który wjeżdża do polski z paliwem, nawet z olejem jadalnym, jest monitorowany, pojazdy obligatoryjnie muszą być wyposażone w GPS-y. Transport musi być rejestrowany, a kierowca musi posiadać komplet dokumentacji związany z przewożonymi substancjami – wyjaśnia Małgorzata Brzoza.

 

Cysterna przewożąca paliwo jest cały czas monitorowana, każda zmiana zaplanowanej trasy czy dłuższe zatrzymanie pojazdu może spowodować kontrolę. Ale gdyby takie paliwo mimo wszystko trafiło na zachodniopomorski rynek, to nie warto go kupować.

 

– Tankowanie paliwa niewiadomego pochodzenia jest bardzo ryzykowne – ostrzega Piotr Popiołek z serwisu Auto-Wojak. – Zazwyczaj oszczędności przy tańszym zakupie paliwa są pozorne, zazwyczaj nie jest to paliwo dobrej jakości i w dłuższej perspektywie czasu działa szkodliwie na układ paliwowy i silnik. Ewentualne naprawy znacznie przewyższają uprzednie oszczędności – dodaje.

 

 

 

Powiązane artykuły

Biznes i inwestycje

Światowy gigant otwiera w Szczecinie nowoczesną przestrzeń cowor­kingową

International Workplace Group, największa na świecie firma zajmująca się pracą hybrydową i...

Biznes i inwestycje

Zakupy po nowemu. W tym szczecińskim markecie kasujesz na bieżąco

Czy robienie zakupów może być jeszcze łatwiejsze, niż dotychczas? W jednym ze...

Biznes i inwestycje

To zwężenie zdążyło napsuć krwi wielu kierowcom. Na jego usunięcie trzeba będzie jeszcze poczekać 

Kierowcy jadący aleją Wyzwolenia w stronę placu Rodła wielokrotnie mieli do czynienia...

Biznes i inwestycje

Szczecińska Kolej Metropolitalna wzbogaciła się o nowe przystanki. Działają od wczoraj

Od wczoraj pasażerowie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej mogą korzystać z dwóch nowych przystanków,...