Pierwsze pociągi przejechały w niedzielę rano nowym mostem na rzece Regalicy w Szczecinie-Podjuchach. Inwestycja ma pomóc usprawnić żeglugę na Odrze, jak również połączenie kolejowe w kierunku Gryfina.
Wybudowane zostały dwa nowe tory, pozwalające poruszać się pociągom z prędkością ponad 100 km/h. Umożliwiony został również swobodny przepływ jednostkom pływającym, w tym zlokalizowanym w pobliskiej bazie lodołamaczom.
Stary most miał niski prześwit, co znacznie ograniczało żeglugę. Żeby barka mogła przepłynąć Odrzańską Drogą Wodną, trzeba było podnieść przęsło. Ten proces trwał długo, a przy tym zapewniał jedynie 12,73 m szerokości szlaku żeglownego pod przęsłem. Ponadto podniesienie przęsła wymagało zatrzymanie ruchu kolejowego, co w kontekście planów na funkcjonowania SKM wymagało przebudowy, by zapewnić możliwość regularnego przejazdu pociągom.
Przebudowany most o długości 276 m ma prześwit 6,20 m powyżej poziomu wysokiej wody. Pozwala to na przepływ jednostek o wysokości do 5,80 m. Nowy obiekt jest również szerszy niż poprzedni, co zwiększa możliwości żeglugi.
Stary obiekt został niemal w całości rozebrany, zachowane zostało jedynie wpisane do rejestru zabytków zwodzone przęsło wraz z bezpośrednim otoczeniem.
Wartość inwestycji to ok. 282 mln zł netto. Pierwsze pociągi po nowym moście przejechały w niedzielę rano.