Około 40 milionów złotych – za taką kwotę Port Lotniczy Szczecin-Goleniów ma przejść rozbudowę i modernizację, której rozpoczęcie planowane jest na koniec 2025 roku. Poza tym uruchomione zostaną również nowe połączenia.
W jej ramach planowana jest rozbudowa terminala pasażerskiego, polegająca na powiększeniu hal odlotów (Schengen i Non-Schengen) do około 3 500 m kw., hali przylotów do około 800 m kw. i hallu głównego do około 1 000 m kw. Dodatkowo planuje się zwiększenie liczby ciągów kontroli bezpieczeństwa z dwóch do pięciu.
Wszystko po to, aby przystosować lotnisko do obsługi samolotów zabierających na swój pokład maksymalnie dwieście osób, a także zadbać o komfort przylatujących i odlatujących pasażerów.
Oprócz terminalu pasażerskiego modernizację przejdzie system świetlny pomocy nawigacyjnej i system sterowania ruchem powietrznym. Cały remont ma się rozpocząć pod koniec 2025 roku i potrwać do pierwszego półrocza 2026 roku.
– Bieżący rok to czas projektowania i uzyskania wszystkich pozwoleń na prace budowlane – mówi Krzysztof Domagalski, rzecznik prasowy Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów.
Koszt wszystkich prac ma wynieść około 40 milionów złotych, z czego połowa z nich będzie pochodzić z funduszy unijnych.
Polecimy w stare i nowe miejsca
Rok 2024 będzie stał nie tylko pod znakiem przygotowań do modernizacji zachodniopomorskiego portu lotniczego. Na sezon letni wprowadzone zostaną nowe połączenia, a także powrócą te zawieszone na okres zimy.
Od marca wracają obsługiwane przez Ryanair regularne połączenia lotnicze z Krakowem (1 marca) i Dublinem (29 marca). Dodatkowo od końca tegoż miesiąca będzie więcej lotów do Warszawy – aż dwadzieścia dwa w tygodniu. Nowością będą loty czarterowe do Grazu i Linzu, wykonywane od 13 maja do 14 października przez Avanti Air.
W ubiegłym roku lotnisko Szczecin-Goleniów obsłużyło prawie pół miliona pasażerów. W bieżącym liczba podróżnych ma wzrosnąć o 50 tysięcy, by rok 2025 zamknąć rekordowym wynikiem 600 tysięcy osób.