Home Aktualności Tylko Modertrans chce dostarczyć nowe tramwaje dla Szczecina
AktualnościBiznes i inwestycje

Tylko Modertrans chce dostarczyć nowe tramwaje dla Szczecina

220

Poznaliśmy już ofertę na dostawę 4 niskopodłogowych dwukierunkowych tramwajów dla Szczecina, z prawem opcji rozszerzenia zamówienia o maksymalnie 8 pojazdów pod warunkiem dofinansowania. Jedynym chętnym do zrealizowania tego zadania jest podpoznański Modertrans, którego wyroby są dobrze znane pasażerom szczecińskich tramwajów. 

Za dostawę nowych tramwajów, oczywiście w ramach zamówienia podstawowego, Modertrans zażyczył sobie 63 728 760 zł brutto. Oznacza to, że oferta mieści się w zakładanym budżecie, który wynosi 63 766 900 zł brutto. 

Poza dostawą wagonów tramwajowych zamówienie podstawowe obejmuje również dostarczenie specjalistycznego pojazdu pogotowia technicznego i kompletu wyposażenia obsługowego. Opcja na rozszerzenie zamówienia przewiduje maksymalnie 8 tramwajów, a ta może zostać zrealizowana tylko wtedy, jeżeli miasto uzyska dofinansowanie albo z Krajowego Planu Odbudowy, albo ze środków unijnych w ramach programu FEnIKS. 

Realizacja obu części tego zadania ma nastąpić w ciągu 510 dni od momentu zawarcia umowy, jednak nie później niż do 31 maja 2026 roku. Natomiast zamawiający, czyli Tramwaje Szczecińskie, będzie mógł poinformować wykonawcę o skorzystaniu z prawa opcji do 28 lutego 2025 roku.

Jakie mają być nowe tramwaje?

Przypomnijmy, że nowe tramwaje mają mieć od 30 do 33 m długości i szerokość pomiędzy 2,3 a 2,4 m. Spółka wymaga, aby wszystkie wózki kupowanych tramwajów były obrotowe, co przełoży się na lepsze zachowywanie się pojazdu na łukach (dotychczas eksploatowane Swingi mają wózki sztywne). Do tego preferowane jest rozwiązanie, w którym wszystkie wózki są jednocześnie wózkami napędowymi. Pierwszy i ostatni wózek dla każdego kierunku jazdy tramwaju ma zostać wyposażony w piasecznice. Premiowane będzie również zamontowanie dwóch odbieraków prądu na przeciwległych stronach wagonu. Nowe tramwaje mają być zdolne do osiągania maksymalnej prędkości na poziomie 70 km/h i przewiezienia minimum 200 pasażerów (w tym 45 na miejscach siedzących).  

Poza niską podłogą na całej długości pojazdu nowe tramwaje będą miały również klimatyzację, monitoring, kasowniki biletów papierowych i elektronicznych, biletomat, miejsca dedykowane osobom na wózkach inwalidzkich oraz matkom z wózkami dziecięcymi, porty USB oraz dynamiczną informację pasażerską. 

Najbardziej premiowana będzie cena za całe zamówienie (80%). Innymi kluczowymi kryteriami będą również warunki techniczne (15%, składają się nań: wózki napędowe, liczba miejsc pasażerów ogółem i liczba odbieraków prądu) i jakość (5%).

 

Powiązane artykuły

AktualnościBiznes i inwestycje

Siedmiu chętnych na przebudowę Trasy Zamkowej. Wszystkie oferty mocno przekraczają budżet

Siedmiu wykonawców jest zainteresowanych przebudową młodszej, wyjazdowej nitki Trasy Zamkowej. Problem jest...

Aktualności

Jesteśmy bezpieczni? „Możliwe są czasowe, lokalne wezbrania wód”

Obecnie Szczecin nie jest poważnie zagrożony powodzią, w przeciwieństwie do miast na...

Biznes i inwestycjeAktualności

Stowarzyszenie Gentlemen’s Business Group na rzecz Ligi Superbohaterów

Nie każdy superbohater nosi pelerynę, ale każdy może nim być. Wystarczy odrobina...

Biznes i inwestycjeAktualności

Wykonawca przejął Plac Orła Białego. Niebawem ruszy przebudowa

Plac Orła Białego staje się placem budowy. Wykonawca przejął teren inwestycji. Początek...

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com