Siedmiu wykonawców jest zainteresowanych przebudową młodszej, wyjazdowej nitki Trasy Zamkowej. Problem jest w tym, że wszystkie złożone oferty mocno przekraczają założony przez miasto budżet.
Najtańszą ofertę złożyła firma NIWA ze Szczecina, która życzy sobie 84 845 727,73 zł brutto za wykonanie tego zadania. Później, w kolejności rosnącej, są oferty firm Strabag z Pruszkowa (90 404 321,00 zł brutto), PRIMOST Południe z Będzina (96 283 742,86 zł brutto), Przedsiębiorstwa Usług Technicznych INTERCOR z Zawiercia (96 885 876,63 zł brutto), INTOP ze Skarbmierzyc (103 054 938,15 zł brutto) oraz konsorcjów Nowak-Mosty/COMPLEX (103 307 069,86 zł brutto) i ROVERPOL/ROVER Infraestructuras (112 852 500 zł brutto). Dla porównania założony przez miasto budżet na realizację tej inwestycji wynosi 60 500 000 zł brutto.
Zadanie obejmować będzie w szczególności remont obiektów inżynieryjnych (estakad, mostów oraz łącznicy) zlokalizowanych w ciągu drogi wojewódzkiej nr 115 w Szczecinie (Trasa Zamkowa, nitka wyjazdowa) wraz z dojazdami do obiektów.
W ramach inwestycji wykonane zostaną prace polegające m.in. na naprawie powierzchni betonowych, uzupełnieniu ubytków, wyrównaniu powierzchni oraz wykonaniu nowych powłok malarskich i izolacyjnych. Wymienione zostanie ponadto wyposażenie tj. m.in. balustrady, nawierzchnie, urządzenia dylatacyjne, bariery ochronne, elementy odwodnienia. Przebudowane zostanie również oświetlenie uliczne wraz z przyłączami kablowymi. Inwestycja powinna być zrealizowana w terminie 24 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o. Zadanie dofinansowane jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.