Home Biznes i inwestycje To już jest pewne. Jest przetarg na nowe autobusy dla Szczecina
Biznes i inwestycje

To już jest pewne. Jest przetarg na nowe autobusy dla Szczecina

191

Nie tak dawno informowaliśmy o tym, że Szczecin i Police zakupią nowe, ekologiczne autobusy. Władze stolicy Pomorza Zachodniego przeszły od słów do czynów i, nie czekając na decyzję w sprawie dofinansowania z programu „Zielony Transport Publiczny”, rozpisały przetarg na 14 nowych elektrobusów. 

Zamówienie realizowane dla Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Klonowica” podzielono na dwie odrębne części – pierwsza z nich obejmuje 10 autobusów przegubowych, natomiast druga cztery pojazdy solowe. 

Jakie mają być nowe pojazdy?

Przegubowce mają pomieścić minimum 120 osób (w tym co najmniej 35 na miejscach siedzących) i zawierać napęd składający się z jednego bądź kilku silników elektrycznych, gwarantujących „pełne funkcjonowanie pojazdu wraz z osprzętem i wyposażeniem w skrajnie niekorzystnych warunkach w ruchu miejskim”. Układ napędowy powinien być wyposażony w system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry. Pojemność magazynów energii musi wynosić co najmniej 180 kWh, a wymagany zasięg to 120 km. Założono ładowanie wolne plug-in ładowarką o mocy 120 kW oraz szybkie – pantografowe o mocy 400 kW.  

Solówki winny mieścić minimum 75 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Podobnie jak w przegubach, napęd powinien składać się z jednego bądź kilku silników elektrycznych, gwarantujące „pełne funkcjonowanie pojazdu wraz z osprzętem i wyposażeniem w skrajnie niekorzystnych warunkach w ruchu miejskim”. Układ napędowy powinien być wyposażony w system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry. Pojemność magazynów energii musi wynosić co najmniej 120 kWh, a wymagany zasięg to 120 km. Założono ładowanie wolne plug-in ładowarką o mocy 120 kW oraz szybkie – pantografowe o mocy 400 kW.

W obu przypadkach wejście do pojazdu powinno znaleźć się na wysokości maksymalnie 340 mm. Naprzeciwko drugich drzwi powinno znaleźć się miejsce przystosowane do przewozu wózków, rowerów itp. Wymagane jest wydzielone i oznakowane miejsce dla psa przewodnika. Wymagane są przesuwne okna, klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej oraz ogrzewanie elektryczne, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, wyświetlacze LED i LCD, system automatycznych zapowiedzi, monitoring z kamerami zewnętrznymi i kasowniki.

Kto może ubiegać się o realizację zamówienia?

Zainteresowani mogą składać swoje oferty do 22 maja, z czego muszą być to tacy producenci, którzy wykażą dla I części, że zrealizowały minimum dwie dostawy obejmujące co najmniej pięć autobusów o napędzie elektrycznym o długości 18 metrów (+/- 1 m) albo jedną dostawę dziesięciu autobusów. W drugiej części – minimum dwie dostawy obejmujące co najmniej dwa autobusy o napędzie elektrycznym o długości 12 metrów (+/- 1 m) albo jedną dostawę obejmującą co najmniej cztery elektrobusy. O wyborze zdecydują cena (60%), zużycie energii elektrycznej (15%), gwarancja całopojazdowa (15%), pojemność magazynu energii (10%).

Kiedy pojedziemy nowymi „elektrykami”?

Na realizację całego przedsięwzięcia przeznaczono 480 dni, jednak nie wcześniej niż po 430 dniach. Oznacza to, że nowe autobusy wejdą do służby w przyszłym roku. Zamawiający wymaga, by udział towarów i usług z rynku unijnego bądź krajów, z którymi UE ma umowy o równym traktowaniu, przekraczał 50%.

Powiązane artykuły

AktualnościBiznes i inwestycje

Sześć firm chce przebudować ulicę Emilii Plater. Jest jeden kłopot – trzeba będzie się dołożyć

Sześć firm jest zainteresowanych przebudową ulicy Emilii Plater na odcinku od Sczanieckiej...

AktualnościBiznes i inwestycjeRozmowy

Dariusz Bielecki: „Piekarnia i cukiernia zawsze będą rdzeniem naszej działalności”

Asprod, będący symbolem jakości i tradycji, nieustannie się rozwija, dostosowując swoją ofertę...

AktualnościBiznes i inwestycjeSport

Biznes i tenis. W Szczecinie idą ze sobą w parze

Tak jak w ubiegłym roku, tenisowym rozgrywkom towarzyszyć będą spotkania biznesowe organizowane...

przebudowa wojska polskiego
AktualnościBiznes i inwestycje

Na Wojska Polskiego brakuje wiat na przystankach

Budowa zakończona, aleja od dawna służy mieszkańcom, a ci… mówią, że brakuje...

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com