Droga S3 to duża inwestycja, a jej celem jest połączenie Świnoujścia z graniczącą z Czechami miejscowością Lubawka. Wykonawca odcinka Troszyn-Świnoujście złożył wniosek o przesunięcie terminu zakończenia prac.
Droga ekspresowa docelowo ma mierzyć aż 520 kilometrów i przechodzić będzie przez m.in. Szczecin, Gorzów Wielkopolski, Zieloną Górę, Lubin i Legnicę. Droga, która w znaczącym stopniu miała ułatwić transport do Pomorza Zachodniego z górnej części Polski, niestety się opóźni. Odcinek mierzący 33 km między Troszynem a Świnoujściem, miał zostać oddany do użytku przed wakacjami tego roku, co się jednak nie uda.
– Wykonawca drogi poinformował o braku dostępności stali. Spowodowane jest to trwającą wojną na Ukrainie i przez to budowa została opóźniona. Niemniej jednak zaawansowane prace wskazują na to, że w czwartym kwartale tego roku, droga zostanie skończona. Zależy nam także na skoordynowaniu ruchu tak, aby w okresie wakacyjnym budowa nie generowała utrudnień – mówi Mateusz Grzeszczuk, rzecznik szczecińskiego GDDKiA
Zakładać jednak trzeba, że budowa będzie generować pewne problemy. Zwłaszcza że odcinek S6 Koszalin- Słupsk, który ma ułatwić dostęp między Szczecinem a Gdańskiem, również jest na etapie intensywnych robót. Tym samym warto sprawdzać ewentualny stan prac, by siłą rzeczy nie utknąć w korku.
Budowa drogi S3 między Troszynem a Świnoujściem rozpoczęła się na początku 2022 roku, a cała realizacja została podzielona na dwa odcinek. Za 16 kilometrów między Troszynem a Dargobądzem odpowiada konsorcjum firm: Polbud Pomorze, INTOP Szczecin i PRD Nowogard. Wartość tego kontraktu to 679,3 mln zł. Wykonawcą drugiego odcinka o długości 17 km między Dargobądzem i Świnoujściem jest firma Polaqua. Umowa wyniosła 688,8 mln zł.