Home Aktualności Na w pełni funkcjonalne rondo jeszcze poczekamy
AktualnościBiznes i inwestycje

Na w pełni funkcjonalne rondo jeszcze poczekamy

411

Uciążliwości dla kierowców w rejonie ronda przy ulicach Kredowej, Podbórzańskiej, Szczecińskiej i Ostoi-Zagórskiego wciąż trwają. Prace budowlane na drogach Warszewa, które rozpoczęły się kilka miesięcy temu, wciąż są prowadzone, a w godzinach szczytu tworzą się tam duże korki. Ruch wahadłowy, wprowadzony na czas budowy, znacząco wydłuża czas przejazdu. Na pełną przejezdność musimy jeszcze poczekać.

 

 

Rondo, które ma docelowo poprawić płynność ruchu w tej części miasta, stało się obecnie miejscem dużych utrudnień. W godzinach porannych i popołudniowych, kiedy ruch jest największy, korki stały się standardem.

Z nowego układy drogowego korzystają nie tylko mieszkańcy okolicznych osiedli, ale również mieszkańcy miasta, którzy dowożą lub odbierają dzieci z nowo wybudowanej szkoły przy ulicy Miłosza – to jedna z największych placówek oświatowych w Szczecinie.

– W październiku zaplanowane są prace bitumiczne – mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta do spraw inwestycji. – Kiedy zostaną zakończone, zmieni się też organizacja ruchu – zapowiada.

Większość prac w okolicach ronda jest już wykonanych, widać wyraźnie zarysy dróg oraz chodników. Póki co jednak, obowiązuje tu ruch wahadłowy.

Dokładny termin w pełni gotowego ronda nie jest jeszcze znany, nowe rondo ma poprawić nie tylko płynność ruchu, ale także bezpieczeństwo w tej części miasta. Projekt obejmuje również budowę nowych chodników i oświetlenia, co ma uczynić to skrzyżowanie bardziej przyjaznym zarówno dla kierowców, jak i pieszych oraz rowerzystów.

 

Nie zdążyli. Przed nową szkołą tworzą się korki

 

Na całym terenie inwestycji pracy pozostało jeszcze wiele. Przypomnijmy: cały projekt obejmuje przebudowę aż ośmiu ulic, o łącznej długości blisko 4,9 km. Przebudowane zostaną: ul. Kredowa – od skrzyżowania z ulicą Wakacyjną; Ostoi-Zagórskiego wraz z Rondem Kredowa; Urlopowa; Czesława Miłosza – przedłużenie; Andersena od skrzyżowania ul. Miodowej (wraz ze skrzyżowaniem) do skrzyżowania z ul. Północną (bez skrzyżowania); Północna od skrzyżowania z ul. Andersena (wraz ze skrzyżowaniem) do linii stanowiącej granice działek 1/25 i 1/26 obrębu 3065; Północna od linii stanowiącej granice działek 1/25 i 1/26 obrębu 3065 do ul. Chłodnej.

 

Powiązane artykuły

centrum pod ziemnym remontem. rusza przebudowa wodociągu
Biznes i inwestycje

Centrum pod ziemnym remontem. Rusza przebudowa wodociągu

Już w najbliższy poniedziałek, 23 czerwca, w centrum Szczecina ruszają prace, które...

rdestowiec kontra trasa północna. szczecin mierzy się z nieproszonym gościem z azji
Biznes i inwestycje

Rdestowiec kontra Trasa Północna. Szczecin mierzy się z nieproszonym gościem z Azji

Zamiast maszyn budowlanych – ciężki sprzęt do wykopów. Zamiast kolejnych metrów nowej...

policyjny operator ze szczecina zapobiegł tragedii
Aktualności

Policyjny operator ze Szczecina zapobiegł tragedii

W minionych dniach w Szczecinie rozmowa ocaliła życie 56-letniego mężczyzny, który znajdował...

we wtorek wielkie otwarcie. kładka nad ul. struga gotowa
Biznes i inwestycje

We wtorek wielkie otwarcie. Kładka nad ul. Struga gotowa

We wtorek 17 czerwca około południa mieszkańcy Szczecina zyskają nową przestrzeń do...