W przerwie meczu Pogoni Szczecin z Piastem Gliwice, który zostanie rozegrany w niedzielę 6 października, będzie można wziąć udział w niezwykłej akcji „Dorzuć misie” organizowanej przez Fundację STS.
Polega ona na przyniesieniu przez kibiców maskotek, które po gwizdku kończącym pierwszą połowę wylądują na murawie stadionu – te trafią do Banku Żywności w Szczecinie, który potem przekaże je najbardziej potrzebującym dzieciom.
– Kontynuujemy akcję „Dorzuć Misie”, która niedawno zakończyła się tak spektakularnymi efektami w Łodzi – wtedy to rzucono na murawę stadionu Widzewa 119 730 pluszaków. Teraz czas na kolejny „nasz klub”, a zarazem pierwszą aktywację sponsorską w Szczecinie od momentu, gdy zostaliśmy partnerem Pogoni. Jako że to ostatni w tym roku piłkarski przystanek „misiów”, liczymy na mocne zakończenie, które przełoży się na pomoc dla Adasia Orlika. Wierzymy w siłę i możliwości kibiców „Portowców” – zaznacza Paweł Sikora, Head of PR & Sponsorship w STS Zakładach Bukmacherskich.
Beneficjentem akcji jest chory na dystrofię mięśniową Duchenne’a Adaś Orlik, na leczenie którego Fundacja STS przekaże gwarantowane 10 000 zł, a za każdego rzuconego pluszaka zapłaci dodatkowo 1 zł.
– Wierzę, że razem z naszą wspaniałą, granatowo-bordową społecznością staniemy na wysokości zadania i pobijemy rekord Widzewa. Przekroczenie granicy 120 tysięcy rzuconych misiów byłoby czymś fantastycznym i przełożyłoby się na wielką pomoc dla Adasia – podkreśla Piotr Bonarski, dyrektor marketingu i ticketingu Pogoni Szczecin.
Niemal pół miliona maskotek!
To kolejna już odsłona tej akcji, która miała miejsca na ekstraklasowych, pierwszoligowych, siatkarskich czy hokejowych arenach. Nie tak dawno pluszaki wylądowały na murawie Stadionu Narodowego podczas towarzyskiego meczu reprezentacji Polski z Turcją. W trakcie jedenastu odsłon akcji „Dorzuć misie” m.in. w Chorzowie, Kielcach, Częstochowie, Białymstoku oraz Warszawie zebrano 431 069 maskotek. Tym samym, na konta osób potrzebujących trafiło 983 127 zł.
Idea akcji pochodzi z rozgrywek hokejowych, jednak różni się tym, że pluszowe maskotki rzucane są po gwizdku kończącym pierwszą połowę spotkania. Co więcej, w przypadku meczu Portowców każdy pluszak będzie stanowił równowartość wsparcia finansowego przekazanego przez Fundację STS. Organizator akcji wraz z klubem, w tygodniu poprzedzającym akcję, będą prowadzić intensywną komunikację w mediach społecznościowych zachęcając kibiców do przyjścia na mecz z Piastem Gliwice i przyniesienia maskotek, które wylądują na murawie szczecińskiego stadionu.
Organizatorzy proszą, by maskotki, które będą rzucane na murawę były czyste i niezniszczone.