Home Aktualności ZWiK wszedł z inwestycją na Pomorzany. To roboty za 13 milionów
AktualnościBiznes i inwestycje

ZWiK wszedł z inwestycją na Pomorzany. To roboty za 13 milionów

499

Torowa Rewolucja to nie tylko inwestycja w część tramwajową, ale kompletne, wielobranżowe zadanie, które łączy wiele aspektów. Dużym i niezwykle ważnym elementem, który jest aktualnie w przebudowie są sieci podziemne. Na Powstańców Wielkopolskich trwają prace branży wodociągowej, w tym te nieobjęte w pierwotnym projekcie.

W ramach zadania „Przebudowa torowiska wraz siecią trakcyjną w ciągu ul. Nabrzeże Wieleckie na wysokości ul. Podwale – ul. Kolumba – Chmielewskiego – Smolańska – Budziszyńska – do rozjazdów z pętlą Pomorzany” zaprojektowana została częściowa przebudowa magistrali i sieci wodociągowej. Zakres wymiany magistrali i sieci wodociągowej początkowo obejmował wymianę rurociągów pod przebudowywanymi torowiskami oraz pod drogami ujętymi w projekcie.

– Oznacza to, że zaplanowana w pierwotnym kształcie przebudowa elementów wodociągowych zakładała wymianę jedynie części infrastruktury – informuje rzeczniczka prasowa ZWiK-u, Hanna Pieczyńska. – Magistrale znajdujące się w ciągu al. Powstańców Wlkp. budowane były w latach 70-tych XX wieku. W ostatnich latach, już po zatwierdzeniu projektu zdarzały się w tym rejonie awarie. Aby uniknąć problemów w przyszłości, a jednocześnie wykorzystać fakt, że prowadzone są roboty ziemne zapadła decyzja o rozszerzeniu zakresu prac. Takie działanie jest zasadne ekonomicznie i eksploatacyjnie – tłumaczy.

Dodatkowe prace to dodatkowy czas oraz środki na realizację zadania, jednak całość przebudowy należy wykonać dokładnie i w formule docelowej tak, aby w najbliższych latach uniknąć awarii i ewentualnego rozkopywania nowych nawierzchni.

– Decyzję o zmianach w projekcie poprzedziły specjalne analizy oraz badania, które wykazały wyeksploatowanie uszczelnień na połączeniach kielichowych. W rurociągu występują znaczne ubytki, cechy i właściwości materiału mają obniżoną klasę wytrzymałości. Może to potencjalnie powodować awarie i aby tego uniknąć wprowadzone zostały kolejne elementy infrastruktury do wymiany – mówi Hanna Pieczyńska.

Po licznych spotkaniach z projektantami, służbami ZWiK, Tramwajów Szczecińskich oraz Wykonawcą ZUE ustalono zakres prac zamiennych i dodatkowych. Roboty dodatkowe i zamienne obejmują następujące odcinki: przebudowę magistrali wodociągowej na odcinku 750 m od ul. Budziszyńskiej do ul. Starkiewicza oraz przebudowę magistrali wodociągowej odcinku 570 m od ul. Starkiewicza do posesji nr 12 w al. Powstańców Wielkopolskich (pl. Szyrockiego).

Prace mogą wpłynąć na termin zakończenia całej inwestycji. Szacowany koszt robót dodatkowych i zamiennych, które poniesie ZWiK to 13 mln zł.

Powiązane artykuły

jej historia chwyta za serce. wega odnalazła się dzięki pracownikom zditm
Aktualności

Jej historia chwyta za serce. Wega odnalazła się dzięki pracownikom ZDiTM

Pracownicy ZDiTM codziennie podczas swoich obowiązków służbowych pokonują ulice naszego miasta. Prowadzą...

jarmark wielkanocny w szczecinie – zgłoś swoje stoisko już teraz!
Aktualności

Jarmark Wielkanocny w Szczecinie – zgłoś swoje stoisko już teraz!

Choć do Jarmarku Wielkanocnego w Szczecinie pozostały jeszcze dwa miesiące, organizator –...

nowa ścieżka rowerowa
Biznes i inwestycje

Nowa trasa rowerowa wzdłuż Obotryckiej i Bogumińskiej. Budowa ruszy wkrótce!

Dobra wiadomość dla miłośników dwóch kółek – Szczecińska firma ZRiB D.Y.K.O.W.S.K.I wygrała...

gdzie jest fagot? sensacyjne zaginięcie instrumentu w szczecinie!
Aktualności

Gdzie jest fagot? Opera na Zamku w Szczecinie poszukuje zaginionego instrumentu

Szczecin obiegła wiadomość – zaginął fagot, i to nie byle jaki! To...