Home Aktualności ZWiK wszedł z inwestycją na Pomorzany. To roboty za 13 milionów
AktualnościBiznes i inwestycje

ZWiK wszedł z inwestycją na Pomorzany. To roboty za 13 milionów

577

Torowa Rewolucja to nie tylko inwestycja w część tramwajową, ale kompletne, wielobranżowe zadanie, które łączy wiele aspektów. Dużym i niezwykle ważnym elementem, który jest aktualnie w przebudowie są sieci podziemne. Na Powstańców Wielkopolskich trwają prace branży wodociągowej, w tym te nieobjęte w pierwotnym projekcie.

W ramach zadania „Przebudowa torowiska wraz siecią trakcyjną w ciągu ul. Nabrzeże Wieleckie na wysokości ul. Podwale – ul. Kolumba – Chmielewskiego – Smolańska – Budziszyńska – do rozjazdów z pętlą Pomorzany” zaprojektowana została częściowa przebudowa magistrali i sieci wodociągowej. Zakres wymiany magistrali i sieci wodociągowej początkowo obejmował wymianę rurociągów pod przebudowywanymi torowiskami oraz pod drogami ujętymi w projekcie.

– Oznacza to, że zaplanowana w pierwotnym kształcie przebudowa elementów wodociągowych zakładała wymianę jedynie części infrastruktury – informuje rzeczniczka prasowa ZWiK-u, Hanna Pieczyńska. – Magistrale znajdujące się w ciągu al. Powstańców Wlkp. budowane były w latach 70-tych XX wieku. W ostatnich latach, już po zatwierdzeniu projektu zdarzały się w tym rejonie awarie. Aby uniknąć problemów w przyszłości, a jednocześnie wykorzystać fakt, że prowadzone są roboty ziemne zapadła decyzja o rozszerzeniu zakresu prac. Takie działanie jest zasadne ekonomicznie i eksploatacyjnie – tłumaczy.

Dodatkowe prace to dodatkowy czas oraz środki na realizację zadania, jednak całość przebudowy należy wykonać dokładnie i w formule docelowej tak, aby w najbliższych latach uniknąć awarii i ewentualnego rozkopywania nowych nawierzchni.

– Decyzję o zmianach w projekcie poprzedziły specjalne analizy oraz badania, które wykazały wyeksploatowanie uszczelnień na połączeniach kielichowych. W rurociągu występują znaczne ubytki, cechy i właściwości materiału mają obniżoną klasę wytrzymałości. Może to potencjalnie powodować awarie i aby tego uniknąć wprowadzone zostały kolejne elementy infrastruktury do wymiany – mówi Hanna Pieczyńska.

Po licznych spotkaniach z projektantami, służbami ZWiK, Tramwajów Szczecińskich oraz Wykonawcą ZUE ustalono zakres prac zamiennych i dodatkowych. Roboty dodatkowe i zamienne obejmują następujące odcinki: przebudowę magistrali wodociągowej na odcinku 750 m od ul. Budziszyńskiej do ul. Starkiewicza oraz przebudowę magistrali wodociągowej odcinku 570 m od ul. Starkiewicza do posesji nr 12 w al. Powstańców Wielkopolskich (pl. Szyrockiego).

Prace mogą wpłynąć na termin zakończenia całej inwestycji. Szacowany koszt robót dodatkowych i zamiennych, które poniesie ZWiK to 13 mln zł.

Powiązane artykuły

ekopark złotowska rośnie w oczach. szczecin zyska nową zieloną oazę
Aktualności

Ekopark Złotowska rośnie w oczach. Szczecin zyska nową zieloną oazę

Na mapie Szczecina powstaje kolejna zielona przestrzeń, która ma szansę stać się...

szczecin miastem dla wszystkich? nie według konfederacji
Aktualności

Szczecin miastem dla wszystkich? Nie według Konfederacji

Miasto, które promuje ideę otwartości na ludzi 19 lipca stanie się centrum...

płonia zyska nową przestrzeń rekreacyjną. rusza budowa parku „nasz ocean”
Aktualności

Płonia zyska nową przestrzeń rekreacyjną. Rusza budowa parku „Nasz ocean”

Teren przy ul. Kołbackiej w Płoni wkrótce zmieni się nie do poznania....

rusza przebudowa ulic andersena i północnej. zmiany w organizacji ruchu od 14 lipca
Biznes i inwestycje

Rusza przebudowa ulic Andersena i Północnej. Zmiany w organizacji ruchu od 14 lipca

Już od poniedziałku, 14 lipca, kierowców i mieszkańców dzielnicy Północ w Szczecinie...