Dziś podpisano umowę na przebudowę nitki wyjazdowej Trasy Zamkowej. Już teraz apelujemy do kierowców o wyrozumiałość podczas utrudnień w ruchu, ponieważ całe przedsięwzięcie potrwa dwa lata.
Zadanie realizowane przez firmę NIWA Szczecin Sp. z o.o. za 84 845 727,73 zł brutto będzie obejmować remont estakad, mostów i łącznicy od ul. Jana z Kolna wraz z dojazdami do nich. Pozostałe łącznice zostaną zlikwidowane, ponieważ miasto planuje w przyszłości zmienić układ drogowy tego rejonu w związku z przebudową bulwarów nadodrzańskich pod Wałami Chrobrego oraz budową mostu Kłodnego.
– W ramach inwestycji wykonane zostaną prace polegające m.in. na naprawie powierzchni betonowych, uzupełnieniu ubytków, wyrównaniu powierzchni oraz wykonaniu nowych powłok malarskich i izolacyjnych. Wymienione zostanie ponadto wyposażenie tj. m.in. balustrady, nawierzchnie, urządzenia dylatacyjne, bariery ochronne, elementy odwodnienia. Przebudowane zostanie również oświetlenie uliczne wraz z przyłączami kablowymi – zaznacza Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.
Na razie nie wiadomo, kiedy rozpoczną się właściwe prace, ale już teraz miasto zapewnia, że będzie informować o zmianach w organizacji ruchu wraz z realizacją kolejnych etapów robót. Szczęście w nieszczęściu, że sama nitka będzie przejezdna w ograniczonym zakresie – kierowcy będą poruszać się po dwóch pasach ruchu.
Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o. Zadanie dofinansowane jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Trasa Zamkowa im. Piotra Zaremby została zbudowana w latach 1978-1996 i jest jedną z największych inwestycji drogowych w powojennym Szczecinie. Najstarsza z nitek, czyli ta od strony Prawobrzeża w kierunku Centrum, została oddana do użytku w październiku 1987 roku, a generalny remont przeszła w latach 2017-2018. Ta najmłodsza, otwarta w lipcu 1996 roku, właśnie teraz zyska nowe oblicze.












