Home Aktualności Tramwajowa „zerówka” wyjechała na ulice Szczecina. Frekwencja dopisała!
AktualnościTurystyka

Tramwajowa „zerówka” wyjechała na ulice Szczecina. Frekwencja dopisała!

1.1k

Jak już wcześniej informowaliśmy, w pierwszą niedzielę lipca swoje kursowanie rozpoczęła tramwajowa linia turystyczna 0. Tegoroczny sezon zainaugurował skład „eNek” o numerach 293H i 343H, wyprodukowanych odpowiednio w 1962 i 1958 roku. Frekwencja w pierwszym dniu kursowania znakomicie dopisała. 

Pierwszym, inauguracyjnym kursem wybrali się szczecinianie w różnym wieku  – starzy, młodzi i najmłodsi. Dla tych ostatnich przejażdżka zabytkowym składem „eNek” była nie lada atrakcją, a ich rodzice i dziadkowie mieli okazję do podróży sentymentalnej w czasy ich młodości. 

– Sama jeździłam tymi tramwajami jak byłam w wieku moich wnuków, więc mogę im na wyciągnięcie ręki pokazać, jak to kiedyś było – przyznaje pani Danuta. 

Nie zabrakło też entuzjastów komunikacji miejskiej, którzy mogli nie tylko przejechać się „eNką”, ale również zrobić jej pamiątkowe zdjęcia. 

– Sam tramwaj jest dla oka bardzo przyjemny, a jazda nim dostarcza wielu pozytywnych wrażeń. Ma on niesamowity klimat względem nowoczesnych niskopodłogowców – mówi Dawid Witkowski, miłośnik komunikacji miejskiej. 

Z reporterskich obserwacji wynika, że prowadzenie takiego tramwaju w niczym nie przypomina pracy na nowocześniejszych o lata świetlne Swingach – trzeba mieć niesamowitą siłę w rękach, aby móc kręcić dwoma wajchami: jedną do ruszania i hamowania jednocześnie, a drugą do hamowania ręcznego, pomocniczego. W dodatku trzeba mieć wyczucie prędkości, bo taka „eNka” nawet nie jest wyposażona w prędkościomierz.

Frekwencję pierwszego dnia można uznać za naprawdę udaną – szczecinianie niemal w całości wypełniali oba wagony składu. Dla porównania jeden solowy wagon tego typu skazuje podobną liczbę osób na jazdę w potwornym ścisku. 

Za tydzień, 14 lipca, będzie kolejna okazja do przejażdżki „zerówką” – tego dnia tą linię będzie obsługiwać „eNka” o numerze 167H z 1954 roku. Gwoli przypomnienia, przedstawiamy pełną trasę:

POTULICKA – aleja Niepodległości – plac Brama Portowa – aleja Niepodległości – plac Żołnierza Polskiego – plac Hołdu Pruskiego – Matejki – Malczewskiego – Parkowa – Dubois – Firlika – Antosiewicza – Nocznickiego – Firlika – Łady – Jana z Kolna – Nabrzeże Wieleckie – Wyszyńskiego – plac Brama Portowa – plac Zwycięstwa – Krzywoustego – plac Kościuszki – Krzywoustego – aleja Bohaterów Warszawy – Wawrzyniaka – aleja Wojska Polskiego – plac Szarych Szeregów – Piłsudskiego – plac Odrodzenia – Piłsudskiego – plac Grunwaldzki – Piłsudskiego – plac Rodła – aleja Wyzwolenia – plac Żołnierza Polskiego – aleja Niepodległości – plac Brama Portowa – aleja Niepodległości – 3 Maja – Narutowicza – POTULICKA

Odjazdy z pętli Potulicka odbywają się o 14:02, 15:22 i 16:42. 

Na linii 0 obowiązuje specjalna taryfa turystyczna, wedle której bilet normalny kosztuje 3,50 zł, a ulgowy – 2,50 zł. Ten ostatni jest dedykowany osobom od 4 do 10 lat, podczas gdy dzieci do 4 roku życia mogą jeździć bezpłatnie. 

Powiązane artykuły

AktualnościBiznes i inwestycje

Siedmiu chętnych na przebudowę Trasy Zamkowej. Wszystkie oferty mocno przekraczają budżet

Siedmiu wykonawców jest zainteresowanych przebudową młodszej, wyjazdowej nitki Trasy Zamkowej. Problem jest...

Aktualności

Jesteśmy bezpieczni? „Możliwe są czasowe, lokalne wezbrania wód”

Obecnie Szczecin nie jest poważnie zagrożony powodzią, w przeciwieństwie do miast na...

Biznes i inwestycjeAktualności

Stowarzyszenie Gentlemen’s Business Group na rzecz Ligi Superbohaterów

Nie każdy superbohater nosi pelerynę, ale każdy może nim być. Wystarczy odrobina...

Biznes i inwestycjeAktualności

Wykonawca przejął Plac Orła Białego. Niebawem ruszy przebudowa

Plac Orła Białego staje się placem budowy. Wykonawca przejął teren inwestycji. Początek...

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com