Home Aktualności Szczecin Floating Garden i markowi przyjaciele – numer specjalny naszego czasopisma już wkrótce!
AktualnościHistoriaInspiration

Szczecin Floating Garden i markowi przyjaciele – numer specjalny naszego czasopisma już wkrótce!

339

W najbliższych dniach ukaże się numer specjalny naszego czasopisma – Magazynu Miłośników Stolicy Pomorza – p.t. „Marki Szczecina”, poświęcony markom budującym wizerunek naszego miasta. Pretekstem do wydania tego numeru jest 16 rocznica premiery marki Szczecin Floating Garden 2050.

 

Marka miasta będzie jedną z kilkunastu opisanych marek, ikon, symboli, znaków, które są nieodłącznymi elementami naszej szczecińskiej tożsamości. Wśród publikowanych w tym numerze specjalnym artykułów znajdą się teksty premierowe, będące często rozwinięciem i kontynuacją wcześniej prezentowanych tekstów, które także przypomnimy w ramach cyklu Z ARCHIWUM SZCZECINERA.

W kwietniu 2008 roku miała miejsce premiera marki Szczecin Floating Garden i powiązanej z nią strategii rozwoju miasta i budowy jego wizerunku jako ekologicznej metropolii. „Najbardziej wizjonerskie miasto w Europie” głosiło zaproszenie, które pojawiło się na billboardach w mieście. Jak marka Szczecina jest odbierana po 16 latach?

Od kilku tygodni głośno jest o zaprezentowanej marce i strategii Poznania, która wzbudziła ożywioną dyskusję w wielu mediach i gremiach oraz sporo krytyki z różnych stron. Szczególnie krytykowanym elementem jest nowe logo Poznania.

A czy pamiętamy kontrowersje, burzliwe reakcje, falę krytyki i złośliwości, z którymi spotkały się szczecińska marka i szczecińskie logo promocyjne? Jak dzisiaj odbierana jest marka Szczecin Floating Garden i jak materializuje się jej wizja? Jak dzisiaj ją traktujemy? Czy stała się ona dla nas takim elementem codzienności i myślenia o Szczecinie, który wrósł w nas i jest czymś oczywistym? Jak wpływa na sposób, w jaki Szczecin jest postrzegany na zewnątrz – czy zmienił się na lepsze, czy nie zmienił się wcale?

Więcej o tym, jak powstawała marka i strategia „Miasta Pływającego Ogrodu”, ale także o kilku innych markach, symbolach, ikonach i znakach, które budują wizerunek Szczecina, będzie można przeczytać w numerze specjalnym naszego czasopisma, które jest już w drodze z drukarni.
Tymczasem przypominamy kilka fotografii z premiery sprzed 16 lat, która miała miejsce w halach Targów Szczecińskich…

[ fotografie z archiwów prywatnych]

 

Numer specjalny „Marki Szczecina” ukazuje się dzięki współpracy i finansowemu wsparciu instytucji i firm:

 

Powiązane artykuły

bud-gryf & home 2025 – znamy program tegorocznych targów!
Aktualności

Bud-Gryf & Home 2025 – znamy program tegorocznych targów!

Już za tydzień w Netto Arenie w Szczecinie rozpocznie się kolejna edycja...

plan na 1. dzień wiosny? wiosenne porządki na polanie sportowej
Aktualności

Plan na pierwszy dzień wiosny? Wiosenne porządki na Polanie Sportowej

Pierwszy dzień wiosny to symboliczne przebudzenie natury, ale w Szczecinie będzie to...

kolejny „mistrz kierownicy” na trasie zamkowej
Aktualności

Kolejny „mistrz kierownicy” na Trasie Zamkowej

Szczecin doczekał się kolejnego samozwańczego kierowcy rajdowego. Tym razem 35-letni mieszkaniec miasta...

żołnierka była wykorzystywana seksualnie przez swojego dowódcę. jest śledztwo prokuratury
Aktualności

Żołnierka była wykorzystywana seksualnie przez swojego dowódcę. Jest śledztwo prokuratury

Żołnierka 14. Zachodniopomorskiej Brygady Obrony Terytorialnej została w listopadzie ub. r. wykorzystana...