W najbliższych dniach ukaże się numer specjalny naszego czasopisma – Magazynu Miłośników Stolicy Pomorza – p.t. „Marki Szczecina”, poświęcony markom budującym wizerunek naszego miasta. Pretekstem do wydania tego numeru jest 16 rocznica premiery marki Szczecin Floating Garden 2050.
Marka miasta będzie jedną z kilkunastu opisanych marek, ikon, symboli, znaków, które są nieodłącznymi elementami naszej szczecińskiej tożsamości. Wśród publikowanych w tym numerze specjalnym artykułów znajdą się teksty premierowe, będące często rozwinięciem i kontynuacją wcześniej prezentowanych tekstów, które także przypomnimy w ramach cyklu Z ARCHIWUM SZCZECINERA.
W kwietniu 2008 roku miała miejsce premiera marki Szczecin Floating Garden i powiązanej z nią strategii rozwoju miasta i budowy jego wizerunku jako ekologicznej metropolii. „Najbardziej wizjonerskie miasto w Europie” głosiło zaproszenie, które pojawiło się na billboardach w mieście. Jak marka Szczecina jest odbierana po 16 latach?
Od kilku tygodni głośno jest o zaprezentowanej marce i strategii Poznania, która wzbudziła ożywioną dyskusję w wielu mediach i gremiach oraz sporo krytyki z różnych stron. Szczególnie krytykowanym elementem jest nowe logo Poznania.
A czy pamiętamy kontrowersje, burzliwe reakcje, falę krytyki i złośliwości, z którymi spotkały się szczecińska marka i szczecińskie logo promocyjne? Jak dzisiaj odbierana jest marka Szczecin Floating Garden i jak materializuje się jej wizja? Jak dzisiaj ją traktujemy? Czy stała się ona dla nas takim elementem codzienności i myślenia o Szczecinie, który wrósł w nas i jest czymś oczywistym? Jak wpływa na sposób, w jaki Szczecin jest postrzegany na zewnątrz – czy zmienił się na lepsze, czy nie zmienił się wcale?
Więcej o tym, jak powstawała marka i strategia „Miasta Pływającego Ogrodu”, ale także o kilku innych markach, symbolach, ikonach i znakach, które budują wizerunek Szczecina, będzie można przeczytać w numerze specjalnym naszego czasopisma, które jest już w drodze z drukarni.
Tymczasem przypominamy kilka fotografii z premiery sprzed 16 lat, która miała miejsce w halach Targów Szczecińskich…
[ fotografie z archiwów prywatnych]
Numer specjalny „Marki Szczecina” ukazuje się dzięki współpracy i finansowemu wsparciu instytucji i firm: