Home Biznes i inwestycje Inwestycja coraz bliżej końca. Pierwszy tramwaj pojedzie tu już w lato
Biznes i inwestycje

Inwestycja coraz bliżej końca. Pierwszy tramwaj pojedzie tu już w lato

1.2k

Dobiega końca układanie szyn, niebawem rozpocznie się montaż sieci trakcyjnej. Pierwszy tramwaj od strony ulicy Żołnierskiej wjedzie na pętlę Szafera już latem.

 

II i III etap przebudowy ulicy Szafera (od skrzyżowania z ul. Romera i ul. Modrą do ul. Sosabowskiego) rozpoczął się w lutym ubiegłego roku. Projekt jest realizowany na zlecenie Gminy Miasto Szczecin, a rolę inwestora zastępczego pełni Spółka Tramwaje Szczecińskie.

– Prace idą z godnie z planem – informuje Krystian Wawrzyniak, prezes Tramwajów Szczecińskich. – Oddania całej arterii do użytku spodziewamy się w lutym 2025 roku, ale pierwszy tramwaj od strony Żołnierskiej na pętlę Szafera wjedzie wcześniej. Zakładamy, że będzie to przełom czerwca i lipca.

Torowisko zarówno w stronę ul. Taczaka jak i Szafera zostało ułożone i podbudowane betonem. Układane są szyny w ciągu ul. Żołnierskiej, oraz liczne rozjazdy, m.in. umożliwiające przejazd tramwajów do Wydziału Remontowego przy ul. Klonowica. W sumie długość szczecińskich torów tramwajowych zwiększy się o dwa kilometry. Obecnie robotnicy m.in. układają chodniki i przygotowują fundamenty pod słupy sieci trakcyjnej. Montaż samej sieci powinien zacząć się za kilka tygodni.

Nowe jezdnie i torowiska w 80 procentach przebiegają przez tereny zielone, wykonawca nie napotyka na niespodzianki w infrastrukturze podziemnej, a to sprawia, że prace idą zgodnie z harmonogramem – informuje biuro prasowe Tramwajów Szczecińskich.

W rezultacie dwupasmowa dwukierunkowa arteria połączy ulicę  Krzywoustego (przez 26 Kwietnia, Taczaka i Sosabowskiego i przebudowaną Szafera) z al. Wojska Polskiego. Obsługę linii tramwajowych ze zlikwidowanej pętli Krzekowo przejmie pętla Szafera.

W ramach II i III etapu przebudowy ul. Szafera powstaną dwukierunkowa droga wraz ze ścieżką rowerową i chodnikami, trzy przystanki autobusowo-tramwajowe, jeden przystanek tramwajowy i dwie zatoki autobusowe.

Znacząco poprawi to komunikację w rejonie ul. Szerokiej oraz dojazd do Bezrzecza i Osiedla Zawadzkiego. Wartość kontraktu:102 mln zł brutto.

Wielka odmiana ul. Szafera

I etap przebudowy ulicy Szafera zakończył się w 2021 roku. Inwestycja objęła odcinek od Al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Romera – długość ok. 1,2 km. Powstały drogi o dwóch dwupasmowych jezdniach z torowiskiem tramwajowym dwukierunkowym, zabudowanym umożliwiającym poruszanie się autobusów komunikacji miejskiej.  Wzdłuż jezdni zbudowano chodniki i drogi rowerowe.

Nowa pętla tramwajowo-autobusowa przy ul. Szafera w pobliżu hali widowiskowo-sportowej ma cztery perony tramwajowe długości 90 metrów każdy. Przy pętli powstał parking na 141 samochodów.

I etap przebudowy ul. Szafera został wykonany w ramach projektu „Budowa nowych tras tramwajowych w Szczecinie”. Koszt: 125 mln zł brutto.

Powiązane artykuły

Biznes i inwestycjeEkologia i zdrowie

Powstaje Szczecińskie Centrum Biorecyklingu, zbudują kompostownię bioodpadów

Powołanie spółki Szczecińskie Centrum Biorecyklingu to kolejny krok w stronę uruchomienia ekologicznej...

Biznes i inwestycje

Na alei Wojska Polskiego pozostała kosmetyka?

Śródmiejski odcinek alei Wojska Polskiego wyglądy na skończony. Dużo w tym prawdy....

Biznes i inwestycje

Jest przetarg na budowę ścieżki rowerowej

Na stronach internetowych ZDiTM ogłoszono przetarg dotyczący wykonania ścieżki rowerowej na ul....

Biznes i inwestycjeLifestyleRozmowy

Jakub Zieleskiewicz: „Serwisy rowerowe przechodzą drugą młodość”

Jazda na rowerze to nie tylko sposób na przejazd z punktu A...