Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Szczecinie, obsługujący każdego mieszkańca miasta, w 2024 roku wysłał niemal 140 tysięcy papierowych faktur. W trosce o ekologię oraz wygodę klientów ZWiK zachęca do wyboru e-faktury. To rozwiązanie nie tylko przyjazne środowisku, ale również korzystne finansowo i praktyczne.
Elektroniczne faktury to oszczędność czasu i pieniędzy. Klienci, którzy zdecydują się na to rozwiązanie, zapłacą niższą opłatę abonamentową – 16,43 zł brutto za odczyt i rozliczenie wodomierza zamiast 21,30 zł w przypadku faktur papierowych. Dodatkowo, e-faktura dociera do odbiorcy w dniu wysyłki, eliminuje ryzyko zagubienia czy zniszczenia dokumentu, a także ułatwia przechowywanie i płatności.
Aby skorzystać z e-faktury, wystarczy wypełnić formularz dostępny na stronie: zwik.szczecin.pl.
– Systemy elektroniczne, które proponujemy naszym klientom to oszczędność czasu, pieniędzy i materiałów – same korzyści. Zachęcamy do korzystania z faktur elektronicznych, EBOKa oraz polecenia zapłaty – mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Szczecinie.
ZWiK oferuje również EBOK, czyli Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta. To platforma umożliwiająca: dostęp do wszystkich faktur niezależnie od ich formy, sprawdzenie salda, zgłoszenie odczytu wodomierza, składanie wniosków czy przesyłanie pism.
Założenie konta w EBOK jest proste i szybkie. Wystarczy zarejestrować się na stronie: ebok.zwikszczecin.pl, a aktywacja konta zajmie maksymalnie dwa dni.
Kolejnym ułatwieniem oferowanym przez ZWiK jest polecenie zapłaty. Dzięki temu rozwiązaniu: nie musisz pamiętać o terminach płatności, masz pewność, że środki trafią na konto ZWiK na czas, unikniesz oszustw związanych z fałszywymi rachunkami.
Aby aktywować polecenie zapłaty, wystarczy pobrać formularz ze strony ZWiK, wypełnić go i przesłać pod wskazany adres: ZWiK Sp. z o.o., ul. Golisza 10, 71-682 Szczecin.
Dzięki rosnącemu zainteresowaniu e-fakturą, liczba klientów korzystających z tego rozwiązania wzrosła w 2024 roku z 35% do 50%.