Przebudowę ulic Kredowej, Ostoi-Zagórskiego, Urlopowej i budowę nowego odcinka ulicy Czesława Miłosza zrealizuje Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. Rozstrzygnięty został przetarg na I etap projektu inwestycyjnego pn. „Modernizacja układu drogowego dzielnicy Północ w Szczecinie – dostosowanie do nowych uwarunkowań społeczno-gospodarczych”. Zgodnie ze złożoną ofertą koszt prac ma wynieść 38 379 497,41 zł brutto.
To pierwsza część projektu inwestycyjnego pod nazwą „Modernizacja układu drogowego dzielnicy Północ w Szczecinie – dostosowanie do nowych uwarunkowań społeczno-gospodarczych”.
Prace budowlane obejmą przebudowę ulic Kredowej, Urlopowej, Ostoi Zagórskiego, budowę nowego odcinka drogi stanowiącego przedłużenie ulicy Czesława Miłosza, budowę skrzyżowania z ruchem okrężnym, budowę chodników i miejsc postojowych, przebudowę i budowę zjazdów publicznych i indywidualnych, budowę i przebudowę sieci kanalizacji deszczowej i sanitarnej, budowę oświetlenia ulicznego, przebudowę kolizyjnych sieci podziemnych (m.in. sieci elektroenergetyczne, gazowe, wodociągowe, teletechniczne), rozbiórkę obiektów kubaturowych, zagospodarowanie zieleni. Wykonawca będzie miał 18 miesięcy na zrealizowanie kontraktu.
Cały projekt obejmuje przebudowę aż ośmiu ulic, o łącznej długości blisko 4,9 km:
1. ul. Kredowa – od skrzyżowania z ulicą Wakacyjną;
2. ul. Ostoi-Zagórskiego wraz z Rondem Kredowa;
3. ul. Urlopowa;
4. ul. Czesława Miłosza – przedłużenie;
5. ul. Andersena od skrzyżowania ul. Miodowej (wraz ze skrzyżowaniem) do skrzyżowania z ul. Północną (bez skrzyżowania);
6. ul. Północna od skrzyżowania z ul. Andersena (wraz ze skrzyżowaniem) do linii stanowiącej granice działek 1/25 i 1/26 obrębu 3065;
7. ul. Północna od linii stanowiącej granice działek 1/25 i 1/26 obrębu 3065 do ul. Chłodnej (wraz ze skrzyżowaniem);
8. ul. Wapienna od skrzyżowania z ulicą Północną do ul. Szczecińskiej (bez skrzyżowania).
Projekt „Modernizacja układu drogowego dzielnicy Północ w Szczecinie – dostosowanie do nowych uwarunkowań społeczno-gospodarczych” jest współfinansowany ze środków pochodzących z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Nadzór nad inwestycją sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.