Home Zdrowie i środowisko „Teren inwestycji nie jest miejscem na spacery”. Co z budową Trasy Północnej?
Zdrowie i środowisko

„Teren inwestycji nie jest miejscem na spacery”. Co z budową Trasy Północnej?

191
"teren inwestycji nie jest miejscem na spacery". co z budową trasy północnej?
fot. SIM

Od poniedziałku, 23 czerwca, kierowców i mieszkańców północnych dzielnic Szczecina czekają kolejne zmiany w organizacji ruchu. To efekt kolejnego etapu budowy Trasy Północnej – jednej z największych inwestycji infrastrukturalnych realizowanych obecnie w mieście.

Zamknięty zostanie odcinek ulicy Władysława Ostoi-Zagórskiego – od wjazdu na parking sklepu Netto aż do skrzyżowania z ulicami Ogrodniczą i Bukowską. Co istotne, wszystkie skrzyżowania z drogami bocznymi na tym fragmencie staną się nieprzejezdne.

Dojazd do posesji zostanie zachowany jedynie dla mieszkańców oraz pojazdów komunikacji miejskiej.

W związku z utrudnieniami miasto apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności. – W trakcie prac na terenie inwestycji operuje ciężki sprzęt budowlany – mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.

– Obszar placu budowy na wszystkich zjazdach został wygrodzony w konkretnym celu – teren inwestycji nie jest miejscem na spacery. Prosimy o stosowanie się do oznakowania i korzystania tylko z wyznaczonych przejść dla ruchu pieszego dla własnego bezpieczeństwa – dodaje Zieliński.

Trasa Północna to projekt, którego celem jest usprawnienie komunikacji oraz rozwój infrastruktury drogowej w północnej części miasta. Inwestycja jest realizowana w dwóch etapach:

  • Etap I: Budowa nowej dwujezdniowej trasy od ul. Łącznej do ul. Szosa Polska.
  • Etap II: Połączenie Trasy Północnej z planowaną obwodnicą Polic – w formule „zaprojektuj i wybuduj”.

Zakres robót obejmuje m.in. budowę trzech rond: dużego na skrzyżowaniu z ul. Szosa Polska, średniego na przecięciu ul. Szosa Polska i Policka oraz małego ronda przy ul. Polickiej. Powstaną również nowe chodniki, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe, a także kompleksowa infrastruktura techniczna: kanalizacja deszczowa, wodociągi, gazociągi, instalacje sanitarne, oświetlenie uliczne i sygnalizacja świetlna. Całość uzupełni nowa zieleń miejska.

Trasa Północna to projekt, który w dłuższej perspektywie ma poprawić warunki dojazdu do obszarów przemysłowych oraz ułatwić komunikację w północnych dzielnicach Szczecina. Zanim jednak mieszkańcy i kierowcy odczują korzyści – czeka ich jeszcze wiele miesięcy utrudnień. Warto więc uzbroić się w cierpliwość i przestrzegać wprowadzanych zasad bezpieczeństwa.

Powiązane artykuły

nowe narzędzie dla pacjentów onkologicznych. ruszył narodowy portal onkologiczny
Zdrowie i środowisko

Nowe narzędzie dla pacjentów onkologicznych. Ruszył Narodowy Portal Onkologiczny

Ministerstwo Zdrowia uruchomiło Narodowy Portal Onkologiczny – pierwszą w Polsce, ogólnodostępną platformę...

śmieci pod wodą. jezioro dąbie tonie w odpadach?
Zdrowie i środowisko

Śmieci pod wodą. Jezioro Dąbie tonie w odpadach?

Na dnie jeziora Dąbie zalegają sterty wyrzuconych odpadów. Mimo upływu lat wciąż...

mężczyźni badają się rzadziej. i zbyt późno
Zdrowie i środowisko

Mężczyźni badają się rzadziej. I zbyt późno

Zbliżający się Dzień Ojca to świetna okazja, by nie tylko złożyć życzenia...

krztusiec nie tylko dla dzieci – alarmują specjaliści. czy pracodawcy zorganizują szczepienia?
Zdrowie i środowisko

Krztusiec nie tylko dla dzieci – alarmują specjaliści. Czy pracodawcy zorganizują szczepienia?

W obliczu rosnącej liczby zachorowań na krztusiec, także w województwie zachodniopomorskim, eksperci...