Home Aktualności Reklamowa samowolka na chodnikach? „Nie było zgody na namalowanie takiej reklamy”
Aktualności

Reklamowa samowolka na chodnikach? „Nie było zgody na namalowanie takiej reklamy”

387

 

Ostatnio na przejściach dla pieszych w rejonach najważniejszych węzłów przesiadkowych w mieście pojawiły się malowane od szablonu reklamy jednej z aplikacji, która reklamuje się jako „pierwszy w Polsce planer podróży miejskich i międzymiastowych”. Jak się okazuje, zostały one naniesione nielegalnie. 

Na jedną z takich reklam natknęliśmy się na placu Rodła w sąsiedztwie przystanku tramwajowego linii 1, 4 i 5 w kierunku placu Szarych Szeregów, a dla 11 w stronę Dworca Niebuszewo, podobnie jak przy wyjściu z Dworca Głównego od strony ulicy Owocowej. O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego, który odpowiada za chodniki w mieście. 

– Zarząd nie wydawał zgody na namalowanie tego typu reklam, co samo w sobie czyni takie przedsięwzięcie nielegalnie przeprowadzonym – podkreśla Kacper Reszczyński, rzecznik prasowy ZDiTM. 

Z jednej strony taka forma promocji może być skuteczna, ponieważ jest umieszczona w miejscu, w które przechodnie często patrzą, co czyni ją łatwo zauważalną, jest prosta w przekazie, a do tego zachęca do skorzystania z usług aplikacji. Z drugiej, mając na uwadze to, w jaki sposób została ona powzięta, może być postrzegana jako dewastacja przestrzeni publicznej, a co za tym idzie, rodzić konsekwencje prawne dla firmy reklamującej się. 

– Jeszcze dziś ZDiTM planuje zgłosić policji zniszczenie mienia z prośbą o wykrycie sprawcy i doprowadzenia chodników do stanu pierwotnego – dodaje Reszczyński. 

Pytania w tej sprawie zadaliśmy również samej firmie zarządzającej aplikacją. Ta nie odpowiedziała na nie do momentu publikacji artykułu. 

A co sądzą o tym mieszkańcy? W tej kwestii zdania są podzielone. 

– Fajnie, że postanowili zareklamować się w taki nietypowy sposób. Zawsze to kogoś zachęci do skorzystania z tej aplikacji, która naprawdę przydaje się przy planowaniu podróży – powiedziała nam pani Marta. 

– Jeśli taka reklama została namalowana nielegalnie, to drastycznie zmienia postać rzeczy. Krótko mówiąc: źle świadczy to o tym, kto w ten sposób się reklamuje, ponieważ dokonuje wandalizmu – tłumaczy bez ogródek pan Grzegorz. 

 

Powiązane artykuły

awaria wody w długi weekend? spokojnie! ci ludzie nie mają wolnego nawet w majówkę
Aktualności

Awaria wody w długi weekend? Spokojnie! Ci ludzie nie mają wolnego nawet w majówkę

Choć 2 maja Biuro Obsługi Klienta Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Szczecinie...

mieszkańcy prawobrzeża mogą już odliczać. coraz bliżej otwarcia nowej przystani
Aktualności

Mieszkańcy Prawobrzeża mogą już odliczać. Coraz bliżej otwarcia nowej przystani

Nad Kanałem Kluckim w Szczecinie powstaje nowe miejsce rekreacji, które zachwyci nie...

przed nami majówka. jak zmieni się rozkład jazdy 2 maja?
Aktualności

Przed nami majówka. Jak zmieni się rozkład jazdy 2 maja?

Przed nami długi majowy weekend, a ponieważ 2 maja przypada w tym...

szczecin rusza z konsultacjami społecznymi przy wsparciu... sztucznej inteligencji!
Aktualności

Szczecin rusza z konsultacjami społecznymi przy wsparciu… sztucznej inteligencji!

Dziś w Szczecinie rozpoczyna się ostatni i kluczowy etap konsultacji społecznych dotyczących...