Wielokrotnie w ostatnich miesiącach pisaliśmy o komunikacyjnym wykluczeniu Szczecina. Nowy rozkład jazdy PKP pokazuje, że… na poprawę musimy poczekać. Jedyny ekspres na trasie Szczecin-Warszawa miał jeździć szybciej, a będzie jeździł wolniej.
EIC Chrobry jest jedynym pociągiem ekspresowym łączącym obecnie Warszawę ze Szczecinem. Pomimo faktu, że jest pociągiem ekspresowym, to jest wolniejszy od większości znacznie tańszych składów IC i TLK. Wydawało się, że nowa korekta rozkładu jazdy wreszcie odwróci ten niekorzystny trent, tymczasem od marca, pomimo postępującej modernizacji magistrali E59 między miastami, będzie jeszcze gorzej.
Okazuje się bowiem, że od 10 marca pociąg EIC Chrobry wydłuży swój czas przejazdu między stolicą Wielkopolski i Zachodniego Pomorza do 2 godzin i 56 minut (obecnie 2 godziny i 44 minuty). To tylko 12 minut dłużej, ale ideą inwestycji pn. „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie”, której łączny koszt to ponad 4 mld zł, było usprawnienie komunikacji. Tymczasem wciąż tego nie widać w rozkładzie jazdy.