Gruntowny remont kładki trwał od września tego roku. Największą zmianą jest nowa nawierzchnia – deski tarasowe zastąpiła warstwa żywicy epoksydowo-poliuretanowej. To oznacza, że przeprawa będzie odporniejsza na warunki pogodowe i wilgoć.
Kładka była całkowicie wyłączona z użytkowania po sezonie wakacyjnym, czyli od połowy września tego roku. W tym czasie przeprowadzono szereg prac określonych jako „modernizacja”.
– Remont kładki obejmował wymianę nawierzchni oraz wzmocnienie i naprawę murów przyczółkowych i otaczających nawierzchnię. Z mostu zniknęły deski tarasowe, a na ich miejscu pojawiła się zupełnie nowa warstwa żywicy epoksydowo-poliuretanowej. Ponadto zamontowano nowe blachy dylatacyjne, dokonano reprofilacji betonu i naprawy kostki kamiennej – informuje Celina Wołosz, rzeczniczka spółki Żegluga Szczecińska Turystyka Wydarzenia.
Ta niewielka, ale ważna inwestycja została oddana w terminie. Wykonawca miał 56 dni na wykonanie robót. Koszt modernizacji to ponad 467 tys. złotych.
Najważniejszą informacją jest to, że kładka będzie odporniejsza na warunki pogodowe i wilgoć. Deski z pewnością lepiej sprawdzały się pod względem estetycznym, szczególnie zaraz po wybudowaniu mostku na Wyspę Grodzką w 2013 r. Niestety mostek szybko, bo zaledwie po 10 latach, wymagał remontu. Świadczy to o tym, że wykorzystanie wytrzymalszych materiałów jest tutaj jak najbardziej wskazane.