Jeśli ktokolwiek myślał, że doczekamy się wykonawcy III etapu Trasy Północnej w drugim terminie, który minął w miniony piątek, ten się mylił. Na jego wybór poczekamy jeszcze do 25 października, ponieważ Szczecińskie Inwestycje Miejskie przesunęły termin wyłonienia zwycięzcy – ma to związek z licznymi zapytaniami od zainteresowanych.
Przypomnijmy, że całe zamówienie składa się z dwóch osobnych części, co czyni je bardzo skomplikowanym.
Część pierwsza obejmuje budowę drogi do obsługi terenów inwestycyjnych w rejonie ulic Stołczyńskiej i Skwarnej oraz drogi dojazdowej do strefy przemysłowej i infrastruktury technicznej.
Natomiast część druga obejmuje budowę całego III etapu Trasy Północnej oraz połączenia drogowego obwodnicy Polic z samą Trasą. Będzie ona podzielona na dwa etapy:
- Etap I – budowa dwujezdniowej arterii na odcinku od skrzyżowania Łączna/Królewskiego do Szosy Polskiej (czas realizacji: 30 miesięcy od daty przekazania wykonawcy placu budowy, z zastrzeżeniem, że nastąpi ono po uzyskaniu przez zamawiającego ostatecznej lub prawomocnej decyzji o zezwoleniu na realizację Inwestycji Drogowej (ZRiD),
- Etap II – budowa połączenia drogowego planowanej obwodnicy Polic z trasą III etapu w formule „zaprojektuj i wybuduj” (czas realizacji: 30 miesięcy od daty zawarcia umowy).
Dodatkowo Szosa Polska zostanie poszerzona w kierunku Przęsocina i Polic do dwóch pasów w obie strony, a tym samym dostosowana standardem do Trasy Północnej, co pozytywnie wpłynie na przepustowość tej ważnej drogi.
Wspomniana obwodnica Polic, biegnąca od skrzyżowania z DW114 na ul. Tanowskiej do skrzyżowania z „przęsocinką” pomiędzy Przęsocinem a Policami (ul. Przęsocińska), będzie wybudowana przez firmę Strabag za kwotę 116 492 685 zł brutto. Początek prac zaplanowano nie wcześniej niż w II kwartale 2026, a zakończenie na listopad 2028.