Gdy kierowcy już mogą w pełni cieszyć się trasą I etapu obwodnicy Warzymic i Przecławia, trwają intensywne prace nad jej przedłużeniem w ramach II etapu. Na razie znajdują się one w stadium uzgadniania zakresu inwestycji.
– Taka kolej rzeczy jest niezbędna do zabezpieczenia finansowania dla realizacji tego projektu. Wcześniej, bo już w ubiegłym roku, uzyskano decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej – wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy zachodniopomorskiego oddziału GDKKiA.
Jeśli uzgodnienia zostaną pomyślnie zakończone, a finansowanie na realizację będzie uzyskane, to jeszcze w tym roku może zostać ogłoszony przetarg na budowę nowego odcinka. Przy takim rozwoju wydarzeń budowa powinna rozpocząć się za rok, a zakończona w 2028 roku.
II etap obwodnicy Warzymic i Przecławia to inwestycja powiązana z budową Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6, która umożliwi jej podłączenie do autostrady A6. Jego integralną częścią będzie nowy węzeł Szczecin Zachód, który zastąpi istniejący węzeł drogowy na DK13 w rejonie Kołbaskowa.
Inwestycja stworzy nowy układ komunikacyjny spinający Zachodnią Obwodnicę Szczecina, I etap obwodnicy Warzymic i Przecławia oddany do ruchu w ubiegłym roku oraz znajdującą się w Programie budowy 100 obwodnic obwodnicę Kołbaskowa z autostradą A6. Planowana jest wspólna realizacja inwestycji na połączeniu A6, DK13 i ZOS z budową infrastruktury na granicznym odcinku autostrady A6. Będzie ona obejmowała wiadukt nad A6, łącznice i plac do kontroli. Umożliwi zawracanie przed granicą oraz poprawi warunki prowadzenia działań kontrolnych przez służby na granicy polsko-niemieckiej.