Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Klonowica” wzbogaciło się o dwa przegubowe Solarisy z napędem elektrycznym. Co ciekawe, drugi z nich jest setnym autobusem w lewobrzeżnej zajezdni z sympatycznym zielonym jamnikiem na masce.
Podobnie jak dostarczone w poprzednich latach „elektryki”, są wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, ogrzewanie, Wi-Fi, monitoring, ładowarki USB i alkomat dla kierowców.
Jedyna zmiana dotyczy napędu.
– Układ napędowy w Urbino 18 electric stanowi elektryczny silnik centralny i jest to jedyna zmiana względem wcześniej dostarczonych przegubowców – podkreśla Mateusz Figaszewski z biura prasowego Solaris Bus & Coach. – Podobnie jak przy poprzednim kontrakcie na przegubowe elektryki, autobusy zostały wyposażone w baterie dedykowane do szybkiego ładowania za pomocą pantografu, dostosowane są także do ładowarek typu plug-in.
Pojazdy, które niedługo zadebiutują na ulicach Szczecina, otrzymały numery taborowe 1450 i 1451. Ten drugi jest setnym Solarisem we flocie SPA „Klonowica”.
– Dziś przekazujemy do naszego wieloletniego klienta SPAK 99. i 100. autobus wyprodukowany w naszej fabryce w Bolechowie – powiedział Waldemar Wlazło, dyrektor sprzedaży regionu poludniowo-zachodniego w Polsce w firmie Solaris Bus & Coach. – To dla nas duże wyróżnienie. Bardzo cenimy sobie tę długotrwałą współpracę i gratulujemy systematycznego powiększania się floty w Szczecinie.
To nie koniec inwestycji w modernizację taboru autobusowego w Szczecinie. W planach miasta jest zakup kolejnych autobusów elektrycznych (w tym celu czynione będą starania o dofinansowanie w ramach Krajowego Planu Odbudowy), a także pierwszych autobusów wodorowych. Autobus z napędem tego rodzaju testowano w lipcu ubiegłego roku na liniach 68, 80 i 87.
– Szczecin systematycznie inwestuje w najnowocześniejszy i ekologiczny tabor. Z ciekawością i zainteresowaniem przyglądamy się także przyszłości – powiedział prezydent Szczecina, Piotr Krzystek. – Pojazdy napędzane wodorem mogą być kolejnymi, które pojawią się na ulicach. Jeśli tylko technologia stanie się tańsza i bardziej dostępna myślę, że to ten kierunek.
Autobusy z sympatycznym, zielonym jamnikiem na masce jeżdżą po ulicach Szczecina już od 2005 roku. Przez ten czas dostarczono 311 sztuk Solarisów, zarówno fabrycznie nowych, jak i używanych.