Home Motoryzacja Dwa nowe autobusy elektryczne już są w Szczecinie. Niedługo wyjadą na linie
Motoryzacja

Dwa nowe autobusy elektryczne już są w Szczecinie. Niedługo wyjadą na linie

900

Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Klonowica” wzbogaciło się o dwa przegubowe Solarisy z napędem elektrycznym. Co ciekawe, drugi z nich jest setnym autobusem w lewobrzeżnej zajezdni z sympatycznym zielonym jamnikiem na masce. 

 

Podobnie jak dostarczone w poprzednich latach „elektryki”, są wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, ogrzewanie, Wi-Fi, monitoring, ładowarki USB i alkomat dla kierowców. 

Jedyna zmiana dotyczy napędu.

– Układ napędowy w Urbino 18 electric stanowi elektryczny silnik centralny i jest to jedyna zmiana względem wcześniej dostarczonych przegubowców – podkreśla Mateusz Figaszewski z biura prasowego Solaris Bus & Coach. – Podobnie jak przy poprzednim kontrakcie na przegubowe elektryki, autobusy zostały wyposażone w baterie dedykowane do szybkiego ładowania za pomocą pantografu, dostosowane są także do ładowarek typu plug-in.

Pojazdy, które niedługo zadebiutują na ulicach Szczecina, otrzymały numery taborowe 1450 i 1451. Ten drugi jest setnym Solarisem we flocie SPA „Klonowica”. 

– Dziś przekazujemy do naszego wieloletniego klienta SPAK 99. i 100. autobus wyprodukowany w naszej fabryce w Bolechowie – powiedział Waldemar Wlazło, dyrektor sprzedaży regionu poludniowo-zachodniego w Polsce w firmie Solaris Bus & Coach. – To dla nas duże wyróżnienie. Bardzo cenimy sobie tę długotrwałą współpracę i gratulujemy systematycznego powiększania się floty w Szczecinie. 

To nie koniec inwestycji w modernizację taboru autobusowego w Szczecinie. W planach miasta jest zakup kolejnych autobusów elektrycznych (w tym celu czynione będą starania o dofinansowanie w ramach Krajowego Planu Odbudowy), a także pierwszych autobusów wodorowych. Autobus z napędem tego rodzaju testowano w lipcu ubiegłego roku na liniach 68, 80 i 87. 

– Szczecin systematycznie inwestuje w najnowocześniejszy i ekologiczny tabor. Z ciekawością i zainteresowaniem przyglądamy się także przyszłości – powiedział prezydent Szczecina, Piotr Krzystek. – Pojazdy napędzane wodorem mogą być kolejnymi, które pojawią się na ulicach. Jeśli tylko technologia stanie się tańsza i bardziej dostępna myślę, że to ten kierunek. 

Autobusy z sympatycznym, zielonym jamnikiem na masce jeżdżą po ulicach Szczecina już od 2005 roku. Przez ten czas dostarczono 311 sztuk Solarisów, zarówno fabrycznie nowych, jak i używanych. 

Powiązane artykuły

AktualnościMotoryzacja

Ma samochód elektryczny i niemały problem. I nie chodzi o ładowanie

Nie może parkować w garażu podziemnym, nie może nawet na parkingu pod...

Motoryzacja

Elektryk czy spalinówka? Te dane „pożarowe” nie pozostawiają złudzeń

W miarę jak technologia pojazdów elektrycznych zyskuje na popularności, pojawia się wiele...

AktualnościMotoryzacja

Starym autem nie wjedziesz do centrum Szczecina. Politycy chcą Strefy Czystego Transportu

Władze miasta chcą utworzenia Strefy Czystego Transportu w Szczecinie. Oznacza to, że...

Biznes i inwestycjeMotoryzacja

Tylko jedna oferta w przetargu na 14 nowych elektrobusów. Będą kolejne Solarisy?

Tylko jedna oferta pojawiła się w przetargu na 14 nowych autobusów elektrycznych...