Home Aktualności Dariusz Bielecki: „Piekarnia i cukiernia zawsze będą rdzeniem naszej działalności”
AktualnościBiznes i inwestycjeRozmowy

Dariusz Bielecki: „Piekarnia i cukiernia zawsze będą rdzeniem naszej działalności”

Sponsorowane przez

Asprod, będący symbolem jakości i tradycji, nieustannie się rozwija, dostosowując swoją ofertę do zmieniających się potrzeb klientów. Jakie były najważniejsze momenty w historii firmy? Jakie sukcesy przyniosły minione lata? Rozmowa z Dariuszem Bieleckim, prezesem Asprod SA, to doskonała okazja, aby przyjrzeć się bliżej historii i rozwojowi firmy, która od trzech dekad działa na szczecińskim rynku.

 

Asprod od 30 lat jest znany szczecińskim klientom. Jakie były w tym czasie największe sukcesy firmy?

– Nie wystarczy nam czasu, żeby je wszystkie wymienić!  A tak na poważnie: myślę, że sam fakt, że utrzymujemy się na tym rynku od ponad 30 lat to dla nas największa duma i osiągnięcie. Bo to oznacza, że mamy rzeszę stałych klientów, którzy doceniają nasze starania, żeby dostarczyć im wypieków jak najwyższej jakości. Zapotrzebowanie na nasze wypieki było w którymś momencie na tyle duże, że niezbędnym, kolejnym krokiem rozwoju była przeprowadzka do nowej siedziby, co zrealizowaliśmy w 2020 r. Przez niespełna 30 lat działaliśmy w podszczecińskich Kliniskach, ale w którymś momencie stało się jasne, że potrzebujemy większej przestrzeni, która pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów i dzięki której będziemy w stanie zaproponować im coś nowego. Cieszy niezmiernie fakt, że udało nam się utrzymać pracowników, którzy pomimo przeprowadzki zostali z nami. Mamy na pokładzie naszej piekarni i cukierni osoby, które są z nami od 20, a nawet 30 lat – możemy czerpać z ich doświadczenia, co jest bezcennym zasobem w naszej firmie. Na pewno w trakcie tych trzech dekad udowodniliśmy, że nie boimy się niestandardowych rozwiązań, czego przykładem są format drive thru czy chlebomaty w trakcie pandemii. Z dumą podkreślam też, że od kilku lat nasz zakład jest zasilany w stu procentach zieloną energią: 15 procent zapotrzebowania na prąd pokrywa nasza instalacja fotowoltaiczna, resztę dostarczają certyfikowani dostawcy pozyskujący energię z odnawialnych źródeł. Moim zdaniem umiejętnie łączymy tradycję z innowacyjnością – to jest największą siłą i sukcesem naszej marki.

Firma cały czas rośnie – pojawiacie się w kolejnych województwach, jesteście nawet w Lubuskim. Jakie są plany, jeśli chodzi o ekspansję Waszej marki na rynku? Będziecie się rozwijać bardziej centralnie, bliżej Szczecina, czy też myślicie o kolejnych regionach?

– Rzeczywiście, najwięcej nowych punktów otwieramy w województwie zachodniopomorskim, jesteśmy też obecni i chętni na dalszy rozwój w województwach lubuskim i wielkopolskim.  Natomiast mogę z całą pewnością powiedzieć, że nasze ambicje sięgają poza granice tych trzech województw. Przyglądamy się innym regionom kraju, bierzemy też pod uwagę ewentualne akwizycje, które niewątpliwie byłyby kolejnym krokiem milowym w naszym rozwoju. Mam przyjemność reprezentować bardzo elastyczną branżę i firmę – jesteśmy w stanie wykreować ofertę dopasowaną do potrzeb okolicy, w lokalach od kilku do nawet 100 metrów kwadratowych. Na marginesie wspomnę jeszcze, że od jakiegoś czasu mamy asortyment, który możemy zaoferować klientom w całej Polsce – nasze czekolady, praliny czy kawa, mogą być zamawiane w sklepie online z dostawą kurierską do domu lub do wybranego paczkomatu.

Klienci kojarzą Asprod głównie z pieczywem i wyrobami cukierniczymi, które mogą kupić i zabrać do domu. Ale przecież niedawno otworzyliście całkowicie nowy lokal „Dostaniesz wypieków” w Świnoujściu. Czy macie pomysły na kolejne formaty?

– Piekarnia i cukiernia zawsze będą rdzeniem naszej działalności, ale przyglądamy się z uwagą zmieniającemu się rynkowi i staramy się na bieżąco reagować na potrzeby klientów. W ostatnich latach mocno rozwinęliśmy kategorię produktów gotowych do spożycia, w ramach której oferujemy szeroki wybór kanapek, tortille, naleśniki, sałatki i przekąski na bazie naszego pieczywa. W ośmiu lokalach można zamówić śniadanie na ciepło, w kilkudziesięciu można napić się naszej kawy i sezonowo skosztować lodów naszej receptury. Ulica Uzdrowiskowa w Świnoujściu to główna promenada w tym mieście. Uznaliśmy, że aby zaspokoić potrzeby turystów, powinniśmy otworzyć coś zupełnie nowego. Tak narodził się pomysł na piekarnię-kawiarnię-lunch bar „Dostaniesz wypieków”. Można w nim zjeść takie dania, jak grillowana pajda chleba z naszym hummusem czy pizza na bazie ciasta chlebowego według naszej receptury. Format kawiarni czy tak zwanej śniadaniowni, jest z całą pewnością kierunkiem, który będziemy rozwijać. Jesteśmy także bardzo zadowoleni z formatu drive-thru – trzy nasze punkty ze sprzedażą „z okienka” udowodniły swoimi wynikami, że wygodne zakupy z auta sprawdzają się nie tylko w dużych, zagranicznych sieciach franczyzowych. Poszukujemy kolejnych miejsc, pozwalających na uruchomienie tego formatu, analizujemy w tej chwili dwie takie lokalizacje. Kolejka aut do drive-thru przy ul. Uranowej, czyli obok naszej siedziby, to mój ulubiony widok z biura. Życzyłbym też sobie, żeby ten widok dopełniła większa ilość aut elektrycznych ładujących się na naszych stacjach ładowania, ale myślę, że to wkrótce.

Poza ofertą typowo piekarniczo-cukierniczą w Asprodzie można kupić także świeżo paloną kawę czy pyszne pralinki. Czy działalność rzemieślnicza jest ważnym elementem strategii firmy? Dzisiaj piekarnie, działające na taką skalę jak Wy, raczej idą w automatyzację produkcji, a nie w manufakturę, bo jest to po prostu tańsze.

– I tu wracamy do umiejętnego połączenia rzemiosła z innowacyjnością, o czym wspomniałem wcześniej. Niedługo będziemy świętować otwarcie 90 stoiska Asprodu. Przy tej skali działalności musimy się wspomagać standaryzacją i unowocześnianiem pewnych procesów, takich jak logistyka czy organizacja pracy, bo dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić klientom stałą jakość naszych wypieków. Ale wciąż w naszej produkcji kluczowe znaczenie ma wprawna ręka naszych piekarzy i cukierników. Ręczna produkcja pralin czy kawy jest czasochłonna i kosztowna, ale jak się podchodzi z pasją do swojej pracy, a my tak właśnie podchodzimy, to nie ma dla nas zadań niemożliwych do wykonania.

Asprod wspiera bardzo wiele lokalnych inicjatyw, angażuje się w miejskie wydarzenia, sponsoruje drużyny sportowe: Pogoń Szczecin, Spójnię Stargard. Jakie korzyści przynosi to zaangażowanie Waszej firmie?

– Obie te drużyny to dzisiaj sportowe legendy w naszym regionie, dlatego cieszy nas fakt, że w ciągu wielu lat współpracy dołożyliśmy małą cegiełkę do rozwoju obu klubów. Nasza współpraca z Pogonią trwa nieprzerwalnie od 2007 roku i z tego co wiem, jest jedną z najdłużej funkcjonujących partnerstw pomiędzy Pogonią a biznesem. Jesteśmy z tego dumni! Najciekawszą odsłoną tej współpracy jest linia produktów pieczywo sPortowców, czyli chleb, bułka i kanapka sygnowane marką Dumy Pomorza. Część zysków ze sprzedaży tej linii przeznaczamy na rozwój klubu. W tym roku dołączyliśmy do Biznesowej Dumy Pomorza, czyli nowej inicjatywy klubu, zrzeszającej biznes w naszym regionie. Spójnia Stargard to kolejna nasza chluba – klub z pięknymi tradycjami, obchodzący we wrześniu tego roku 75-lecie swojego istnienia, co świętujemy wspólnie z nim, choćby poprzez taką ciekawą inicjatywę, jak okolicznościowy mural na siedzibie Spójni w Stargardzie. Reasumując: stawiamy na długofalowe partnerstwo i budowanie więzi pomiędzy lokalnym biznesem i sportem, wzmacniając nasz wizerunek firmy zaangażowanej lokalnie – mamy nadzieję, że nasi klienci to zauważają i doceniają.

Ale o zaangażowaniu firmy Asprod w lokalne sprawy świadczą także inne Wasze inicjatywy, nie tylko sponsoring sportowy…

– To prawda, dla przykładu: od wielu lat jesteśmy partnerem miasta podczas wydarzeń tak ważnych, jak Urodziny Polskiego Szczecina czy finał The Tall Ships Races i inne imprezy żeglarskie. Dostarczamy pieczywo dla załóg TSR już od pierwszego finału w naszym mieście, czyli od 2007 roku. Szczecin zajmuje szczególne miejsce w naszych sercach, to właśnie Asprod co roku piecze torty na miejską imprezę z okazji urodzin miasta. Pierwszy raz tort na urodziny Szczecina wykonaliśmy w 2011 roku, czyli 13 lat temu. Jesteśmy dumni, że możemy uczestniczyć w takich wydarzeniach, bo to świadczy również o zaufaniu, jakim darzy nas miasto, jego instytucje, no i przede wszystkim mieszkańcy.

Niedawno zmieniliście logo, remontujecie kolejne lokale, zmieniacie ich wizerunek. Co stoi za decyzją o tak spektakularnych zmianach?

– Ostatnie lata mocno wpłynęły na naszą branżę – najpierw pandemia, potem wojna, a na dodatek rekordowo wysoka inflacja i koszty prowadzenia biznesu. To wszystko skłoniło nas do decyzji o rewizji naszej strategii marketingowej. Zaczęliśmy od tego, że zbadaliśmy rynek, poszukując odpowiedzi na pytanie, czego dziś oczekuje i czym się charakteryzuje klient kupujący pieczywo. Nie jest tajemnicą, że konsumpcja pieczywa w Polsce od lat spada, dlatego między innymi rozwijamy inne segmenty naszej działalności takie jak wspomniane wcześniej kawiarnie czy śniadaniownie. Efektem badań była też decyzja o zmianach wizualnych naszej marki. Jesteśmy znaną, lokalną firmą z rzeszą stałych klientów, stąd decyzja o ewolucji a nie rewolucji – pozostaliśmy Asprodem z rogalikiem, będącym nieodłączną częścią naszego logo od 1991 r., ale w odmienionej, nowocześniejszej formie. Wprawne oko zauważy w kształcie rogalika serce, które symbolizuje naszą pasję. Symbol serca wzmocniony jest hasłem: Mamy serce do wypieków – to nasza obietnica, którą składamy klientom. Można to hasło zobaczyć na ścianach naszych nowo otwieranych lub remontowanych lokali, a mamy takich otwarć za sobą w sumie już osiem w tym roku.

Świeżo wypiekane pieczywo przestało być w dzisiejszych czasach domeną piekarni, mają je już prawie wszystkie supermarkety. Jak z nimi konkurujecie na tym polu? Czym różni się świeżo wypiekane pieczywo z Asprodu od podobnego z pieca w markecie?

– Pieczywo z marketu czy dyskontu od lat cieszy się dużą popularnością w naszym kraju i na pewno są ku temu powody. Asprod dobrze sobie radzi, prowadząc swoje stoiska w obiektach sieci Netto Sp. z o.o., co skłania nas do przekonania, że na rynku jest popyt na obie oferty – klienci cenią sobie możliwość wyboru pieczywa z dyskontu lub wyrobów piekarni. Wszystkie nasze stoiska są wyposażone w tzw. piece LAF, w których codziennie wypiekamy pieczywo z ciasta niemrożonego. Dzięki tej metodzie zostaliśmy wyróżnieni certyfikatem „Zrobione w Szczecinie”. Naszą przewagą jest możliwość porozmawiania z obsługą, która z chęcią doradzi klientowi, który chlebek czy ciasto wybrać. Proszę mi wierzyć, że potrzeb klientów, dotyczących tak prozaicznego z pozoru produktu, jakim jest chleb, jest całe mnóstwo. Mamy kilkadziesiąt gatunków chlebów, od pszennych po gatunkowe, z różnymi, wartościowymi dodatkami, takimi jak orzechy, kasza czy płaskurka (pradawna odmiana pszenicy). Jest też chleb z niskim indeksem glikemicznym, odpowiedni dla cukrzyków. Klientom, którzy lubią być przygotowani na każdą okazję, polecamy nasz chleb Prosto z pieca. Można go kupić w dwóch wersjach: gotowej do spożycia i tylko wstępnie zapieczonej. Ten drugi rodzaj może być przechowywany przez kilka dni w lodówce i wypieczony w wygodnym momencie w piekarniku, dzięki czemu dom wypełni piękny zapach naszego polskiego chleba. Czy można lepiej zacząć weekend?

 

 

Powiązane artykuły

AktualnościBiznes i inwestycje

Olszynki Grochowskiej już prawie gotowa. Lada chwila będzie dostępna dla wszystkich 

Prace przy budowie ul. Olszynki Grochowskiej zmierzają do końca. Przed wykonawcą jeszcze m.in. wykonanie warstwy...

AktualnościBiznes i inwestycje

Jaki powinien być park Żeromskiego? Mieszkańcy mogą pomóc w decyzji

O przyszłość parku, jego oczekiwany wygląd i sposób funkcjonowania pytamy w ramach...

Biznes i inwestycjeAktualności

Zabytek do renowacji. Ocalą tę piękną willę

Rozpoczął się kompleksowy remont zabytkowej willi przy ul. Królowej Korony Polskiej 20....

AktualnościLifestyle

Największe modelarskie wydarzenie jesieni. Przed nami XI Wystawa Makiet Kolejowych

W najbliższy weekend, 21 i 22 września, Kids Arena będzie prawdziwą mekką...

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com