Dobra wiadomość dla kierowców. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na budowę nowego odcinka obwodnicy Stargardu w ramach programu budowy „100 obwodnic”.
– Szukamy wykonawców, którzy będą zainteresowani zaprojektowaniem i budową inwestycji o długości 4,5 km. Termin składania ofert został wyznaczony na 26 stycznia przyszłego roku” – pisze Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad na swojej stronie internetowej.
To bardzo dobra informacja nie tylko dla kierowców, ale i dla samych mieszkańców. Dotychczas krajowa 20 prowadziła od węzła Stargard Wschód na drodze S10 przez miejscowości Święte, Strachocin i Stargard. Docelowo za kilka lat DK20 ma zniknąć z centrum Stargardu, powodując tym samych płynniejszy ruch tranzytowy, gdyż obecnie na trasie znajduje się wiele skrzyżowań i przejść dla pieszych. Tym samym mieszkańcy będą mogli czuć się bezpieczniej.
Jak pisze GDDKiA:
– Obwodnica wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta, zmniejszając hałas i ograniczając inne negatywne oddziaływania ruchu drogowego. Skróci się też dystans jaki będą pokonywać kierowcy. Obecnie długość DK20 od węzła Stargard Wschód przez miasto to 7,4 km, przejazd obwodnicą będzie krótszy o 2,9 km.
Plany zakładają budowę jednojezdniowej drogi klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego), która zaczynając od węzła Stargard Wschód, ma biec przez dolinę rzeki Krąpiel, następnie drogę powiatową Strachocin-Sułkowo, a przy końcu przechodzić nad linią kolejową nr 202 Stargard-Gdańsk. Droga ponownie zejdzie się z DK20, ale dopiero około 500 metrów od granicy miasta Stargard.
– W przyszłym roku planowane jest podpisanie umowy. Wykonawca będzie miał 17 miesięcy od podpisania umowy na opracowanie projektu budowlanego i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Zakładamy, że stanie się to w 2025 r. co pozwoli rozpocząć roboty, na które założono 15 miesięcy. Z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca. Oddanie obwodnicy do ruchu przewidziano w 2027 roku – informuje biuro prasowe GDDKiA.