Home Biznes i inwestycje Jest przetarg na nowe tramwaje dla Szczecina. Jakie są warunki zamówienia?
Biznes i inwestycje

Jest przetarg na nowe tramwaje dla Szczecina. Jakie są warunki zamówienia?

1.4k

Wygląda na to, że wielokrotnie ogłaszane mediom zapowiedzi Tramwajów Szczecińskich stają się rzeczywistością. Miejska spółka ogłosiła właśnie przetarg na dostawę 4 nowych, dwukierunkowych, całkowicie niskopodłogowych tramwajów z prawem opcji rozszerzenia zamówienia o kolejne 8  sztuk. W ramach przetargu ma zostać również dostarczony pojazd pogotowia technicznego. 

 

Ogłoszone dziś rano postępowanie podzielono na dwa etapy:

  • Etap I obejmuje: dostawę czterech sztuk tramwajów dwukierunkowych, dostawę jednego kompletu specjalistycznego wyposażenia obsługowo-naprawczego, dostawę jednej sztuki specjalistycznego pojazdu technicznego wraz ze szkoleniem pracowników zamawiającego z obstugi przedmiotowego pojazdu oraz szkolenie pracowników z obsługi tramwaju dwukierunkowego – w terminie 510 dni od zawarcia umowy nie dłużej niż do dnia 31.05.2026r. oraz przeszkolenie pracowników zamawiającego w zakresie obsługi tramwaju – w terminie do 14 dni kalendarzowych przed dokonaniem odbioru końcowego pierwszego tramwaju oraz przed odbiorem końcowym specjalistycznego pojazdu technicznego.
  • Etap II obejmuje: dostawę opcjonalnie do ośmiu sztuk tramwajów dwukierunkowych – w terminie 510 dni od zawarcia umowy nie dłużej niż do dnia 31.05.2026 r. – realizacja po powiadomieniu wykonawcy o skorzystaniu z prawa opcji, które planowane jest najpóźniej do dnia 28.02.2025 r.

Prawo opcji będzie przejawiać się tym, że zamawiający może zlecić dostawę maksymalnie do ośmiu sztuk tramwajów, pod warunkiem pozyskania dodatkowych środków finansowych z tym zastrzeżeniem, że wykonawcom nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do zamawiającego w przypadku, gdy zamawiający z prawa opcji nie skorzysta.

Jakie powinny być nowe tramwaje?

Tramwaje Szczecińskie w ogłoszeniu o zamówieniu sprecyzowały, że tramwaje mają mieć od 30 do 33 m długości i szerokość pomiędzy 2,3 a 2,4 m. Spółka wymaga, aby wszystkie wózki kupowanych tramwajów były obrotowe, co przełoży się na lepsze zachowywanie się pojazdu na łukach (dotychczas eksploatowane Swingi mają wózki sztywne). Do tego preferowane jest rozwiązanie, w którym wszystkie wózki są jednocześnie wózkami napędowymi. Pierwszy i ostatni wózek dla każdego kierunku jazdy tramwaju ma zostać wyposażony w piasecznice. Premiowane będzie również zamontowanie dwóch odbieraków prądu na przeciwległych stronach wagonu. Nowe tramwaje mają być zdolne do osiągania maksymalnej prędkości na poziomie 70 km/h i przewiezienia minimum 200 pasażerów (w tym 45 na miejscach siedzących).  

Poza niską podłogą na całej długości pojazdu nowe tramwaje będą miały również klimatyzację, monitoring, kasowniki biletów papierowych i elektronicznych, biletomat, miejsca dedykowane osobom na wózkach inwalidzkich oraz matkom z wózkami dziecięcymi, porty USB oraz dynamiczną informację pasażerską. 

Zamawiający ubiega się o dofinansowanie zamówienia zarówno ze środków Unii Europejskiej w ramach programu FEnIKS oraz z Krajowego Planu Odbudowy w ramach ogłoszonego przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych naboru w trybie konkursowym. Szerzej pisaliśmy o nim w osobnym artykule. 

Najbardziej premiowana będzie cena za całe zamówienie (80%). Innymi kluczowymi kryteriami będą również warunki techniczne (15%, składają się nań: wózki napędowe, liczba miejsc pasażerów ogółem i liczba odbieraków prądu) i jakość (5%). Oferty na nowe tramwaje poznamy 6 sierpnia. 

Powiązane artykuły

Biznes i inwestycjeAktualności

Oświetlili park na Pomorzanach

Dzięki nowemu oświetleniu park przy ulicy Boryny to teraz bezpieczne i klimatyczne...

AktualnościBiznes i inwestycjeW regionie

Przy lotnisku w Goleniowie powstanie park handlowy. Otwarcie za dwa lata

Polska spółka Refield, która niedługo zbuduje nowe parki handlowe w Łańcucie i...

AktualnościBiznes i inwestycjeMotoryzacja

Najdłuższy tunel w Polsce. Kiedy ruszy obiecana inwestycja pod Odrą?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma złożyć w przyszłym roku wniosek...

AktualnościBiznes i inwestycje

Olszynki Grochowskiej już prawie gotowa. Lada chwila będzie dostępna dla wszystkich 

Prace przy budowie ul. Olszynki Grochowskiej zmierzają do końca. Przed wykonawcą jeszcze m.in. wykonanie warstwy...

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com