Home Biznes i inwestycje Pociągiem ze Szczecina do Warszawy w 4 godziny. Czy jest to możliwe?
Biznes i inwestycje

Pociągiem ze Szczecina do Warszawy w 4 godziny. Czy jest to możliwe?

240

Optymistyczną wiadomość przekazał portalowi rynek-kolejowy.pl wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak – trwająca modernizacja linii kolejowych Warszawą, Poznaniem a Szczecinem pozwoli skrócić czas przejazdu ze Szczecina do Poznania do 1 godziny i 45 minut, a ze stolicy Pomorza Zachodniego do Warszawy do 4 godzin i 10 minut.

Jak zapowiada Malepszak, będzie lepiej dzięki postępującym pracom modernizacyjnym na linii nr 351 Szczecin Dąbie – Poznań Główny. Na przełomie maja i czerwca pociągi zaczęły korzystać z drugiego toru pomiędzy Kolinem a Witkowem, chociaż sama inwestycja na pewno nie zostanie ukończona w IV kwartale br., mimo ogromnego zaawansowania prac.

– W tym roku nie skończymy jeszcze całego procesu inwestycyjnego, ale będzie już bardzo dobrze – powiedział Malepszak w rozmowie z Jakubem Röslerem z portalu rynek-kolejowy.pl.

Podróż będzie nieco krótsza

Podane we wstępie czasy przejazdu dotyczą najszybszego połączenia kolejowego pomiędzy tymi miastami, którym jest EIC „Chrobry”. Obecnie pokonuje on trasę Szczecin-Poznań w 2 godziny i 18 minut, podczas gdy zwykłym „ickom” zajmuje to o 12 minut więcej. 

Znacznie gorzej jest z podróżą do Warszawy – ta zajmuje całe 5 godzin! I to ma się również zmienić.

– Wygląda na to, że docelowo najszybsze pociągi będą mogły przejeżdżać trasę z Poznania do Szczecina w godzinę i 45 minut i taki czas przejazdu ma być możliwy w przyszłym roku, natomiast PLK ma wpisany cel, żeby już w grudniu 2024 uzyskać czas przejazdu na poziomie do 2 godzin. To wszystko ma pozwolić też na to, żeby, przy docelowych parametrach obu linii, nr 351 oraz 3, uzyskać czas przejazdu najszybszych pociągów z Warszawy do Szczecina w czasie 4 godzin i 10 minut – mówi Malepszak.

Skrócenie czasu przejazdu „Chrobrym” sprawiłoby, że kolej mogłaby śmiało konkurować na tym odcinku z transportem lotniczym, a na pewno zagrozić prywatnym samochodom, które pokonują go w około 5 i pół godziny.

Krzyż musi poczekać

Minister Malepszak przekazał też informację, że PKP PLK i Ministerstwo Infrastruktury zrezygnowały z przebudowy stacji kolejowej w Krzyżu, jednej z najważniejszych na trasie od Szczecina do Poznania. Nie została ona zmodernizowana w ramach zadania dotyczącego linii nr 351.

– Planowano bardzo kosztowne działania niewnoszące niczego dla poprawy czasu przejazdu. Stacja z myślą o wygodzie pasażerów wymaga modernizacji w mniejszym zakresie niż zakładano – podsumował Piotr Malepszak.

 

Powiązane artykuły

Biznes i inwestycjeAktualności

Oświetlili park na Pomorzanach

Dzięki nowemu oświetleniu park przy ulicy Boryny to teraz bezpieczne i klimatyczne...

AktualnościBiznes i inwestycjeW regionie

Przy lotnisku w Goleniowie powstanie park handlowy. Otwarcie za dwa lata

Polska spółka Refield, która niedługo zbuduje nowe parki handlowe w Łańcucie i...

AktualnościBiznes i inwestycjeMotoryzacja

Najdłuższy tunel w Polsce. Kiedy ruszy obiecana inwestycja pod Odrą?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma złożyć w przyszłym roku wniosek...

AktualnościBiznes i inwestycje

Olszynki Grochowskiej już prawie gotowa. Lada chwila będzie dostępna dla wszystkich 

Prace przy budowie ul. Olszynki Grochowskiej zmierzają do końca. Przed wykonawcą jeszcze m.in. wykonanie warstwy...

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com