Zaczęło się od wygranego projektu w pierwszej edycji SBO oraz 324 jednośladów i 32 stacji. Dzisiaj obchodzący 10. rocznicę powstania Szczeciński Rower Miejski może się pochwalić 877 rowerami, 123 stacjami i łączną ilością wypożyczeń na 3,5 miliona razy.
Na pomysł utworzenia tego systemu wpadli Łukasz Kadłubowski i Damian Orlik. Ten pierwszy po dekadzie od startu Bike_S, już jako wiceprezydent Szczecina, podsumował jego postęp w swoim wpisie na Facebooku.
– Dziś, po 10 latach od uruchomienia Bike_S, działa rower IV generacji, który jest wyposażony w GPS, dzięki czemu można je wypożyczać i zwracać poza strefami postoju – podkreśla Kadłubowski.
Oficjalna inauguracja Bike_S odbyła się 28 sierpnia 2014 na Jasnych Błoniach. Pierwsze dwa wypożyczenia przypadły prezydentowi Szczecina Piotrowi Krzystkowi i przedstawicielowi firmy BikeU Marcinowi Jeżowi.
Rower miejski jest ekologicznym i praktycznym uzupełnieniem komunikacji miejskiej. Zwiększenie udziału podróży rowerem w mieście oznacza mniej hałasu, spalin i korków. Pierwsza bezobsługowa wypożyczalnia rowerów powstała w Paryżu w 2007 roku. Śladem stolicy Francji poszły Londyn, Barcelona i setki innych miast na całym świecie.