Home Polityka Pendolino do Szczecina – czy taki scenariusz jest realny?
Polityka

Pendolino do Szczecina – czy taki scenariusz jest realny?

280

Zakończenie prac przy modernizacji linii kolejowej do Warszawy, budowa dróg szybkiego ruchu i budowa portu kontenerowego w Świnoujściu – te inwestycje, zdaniem zachodniopomorskich parlamentarzystów, są priorytetem na obecne cztery lata. 

Podczas poniedziałkowego posiedzenia Zachodniopomorskiego Zespołu Parlamentarnego posłowie i senatorowie KO, PiS, Lewicy i Trzeciej Drogi opracowali listę dziesięciu inwestycji strategicznych, które powinny się rozpocząć lub zakończyć w obecnej kadencji Parlamentu. 

Jak podkreślił poseł KO, Artur Łącki, priorytetem będą turystyka i gospodarka morska. 

– Nie ma turystyki bez dobrych dróg. Jeśli nie ma dróg, to turyści nie dojadą. Myślę, że pierwszy punkt lub jeden z punktów na dokończenie dróg ekspresowych S3 i S6, drugi punkt: dalsza kontynuacja budowy dróg S10 i S11, zachodnia obwodnica Szczecina, natomiast trzeci: zakończenie modernizacji linii kolejowej do Warszawy. W tym przypadku mówimy o tym, że nie może być tak, że Szczecin jest jedynym wielkim miastem, do którego nie dojeżdża Pendolino. To jest chore, że dojeżdża do Kołobrzegu, a nie do Szczecina. W tej kadencji musimy zrobić wszystko, żeby Pendolino dojechali przynajmniej do Szczecina, a najlepiej do Świnoujścia – mówił Łącki.

Jeśli dojdzie do takiego scenariusza, to dojazd do naszego miasta ze stolicy będzie trwał 4 godziny i 50 minut – reasumuje Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury:

– Ponadto chcę zadeklarować jasno. Uważamy, że budowa portu kontenerowego jest wielką szansą gospodarczą, nie tylko dla naszego regionu. Inwestycja jest bardzo potrzebna i będziemy robić wszystko, aby została zrealizowana zgodnie z przyjętym harmonogramem – mówi poseł Marchewka. 

Posłowie Prawa i Sprawiedliwości zaznaczyli konieczność wykupu gruntów pod budowę zachodniej obwodnicy Szczecina i budowy wiaduktu przed przejściem granicznym w Kołbaskowie. 

– Żebyśmy mieli przed granicą w Kołbaskowie możliwość po stronie polskiej dokonać tej nawrotki i w razie czego wrócić do Polski – powiedział Artur Szałabawka.

Natomiast Zbigniew Bogucki odniósł się do budowy obwodnicy:

– Jest 411 milionów złotych zabezpieczonych na projektowanie i wykup gruntów. Obie umowy na projektowanie zostały podpisane w zeszłym roku i jest to realizowane, zabezpieczone są też środki na wykup gruntów. 

Wybrano też Prezydium zespołu – przewodniczącym został Artur Łącki z KO, a jego zastępcą Artur Szałabawka z PiS. 

Powiązane artykuły

Polityka

Miarka się przebrała. Znana redakcja pozywa Mateckiego za antyimigrancką nagonkę

Poseł Suwerennej Polski Dariusz Matecki nie pozwala zapomnieć o sobie. W ostatnich...

Polityka

Krzystek nowym przewodniczącym OKS

Piotr Krzystek, Prezydent Szczecina jest nowym przewodniczącym Ogólnopolskiej Koalicji Samorządowej. Zmiany nastąpiły...

Polityka

Absolutorium dla prezydenta Szczecina. „To był kolejny trudny rok”

Podczas ostatniej sesji Rady Miasta Szczecin, radni udzielili Absolutorium prezydentowi Miasta za...

Polityka

Posła Mateckiego ekscesy. Sejmowy dach to jeszcze nic!

Mimo krótkiego stażu parlamentarzysty, Dariusz Matecki z Suwerennej Polski jest jednym z...