Home Polityka Marcin Sowiński: Od dawna uważam, że infrastruktura dróg w rejonie jest katastrofalna
Polityka

Marcin Sowiński: Od dawna uważam, że infrastruktura dróg w rejonie jest katastrofalna

382

Co realnego mają do zaoferowania wyborcom? Co chcą zrobić dla Szczecina i regionu? Zapytaliśmy wybranych kandydatów, ubiegających się o poselskie mandaty. Dziś odpowiada nam Marcin Sowiński, kandydat do Sejmu z Komitetu Wyborczego Konfederacja Wolność i Niepodległość.

 

 

Jako poseł ze Szczecina, w Sejmie zajmę się jedną konkretną sprawą dla mojego miasta.

Szczecin i region wymaga rozwoju gospodarki morskiej. Pogłębiono główny tor wodny Świnoujście – Szczecin, wydano na to miliardy złotych. Tylko, że brak odpowiedniej głębi torów do nabrzeży w Szczecinie wciąż uniemożliwia przyjmowanie w Szczecinie statków z ładunkiem dwukrotnie większym, niż dotąd. z jednej strony zakrawa to na potencjalne marnotrawstwo pieniędzy, z drugiej zaś uniemożliwia to, oc chodziło w tej inwestycji. Tym się zajmę w Sejmie od pierwszego dnia i będę walczył o dalszy rozwój tej branży w Szczecinie.

 

Szczecin jest stolicą Zachodniego Pomorza – jaką najważniejszą sprawą dla regionu zajmę się w Sejmie…

Od dawna uważam, że infrastruktura dróg w rejonie, poza dużymi inwestycjami w drogi szybkiego ruchu, jest katastrofalna. Gdy jeżdżę po regionie w czasie kampanii wyborczej, jest pełno ogromnych dziur, np w gminie Goleniów, droga Kliniska – Sowno w zasadzie nie nadaje się moim zdaniem do użytkowania, itd. Można zrzucać winę na nieudolność samorządów lokalnych i jego władz, ale problem jest na tyle duży, że potrzebujemy rozwiązania zawierającego\o dla samorządów pewne zobowiązania i konkretną pomoc.

 

Dla dobra Szczecina i regionu w polskim prawie zmienię…

Dla dobra Szczecina i regionu bardzo zależy mi na tym, żeby uwolnić obrót nieruchomościami rolnymi położonymi w miastach, tak aby właściciel ziemi rolnej na terenie miasta mógł sprzedać tę nieruchomość m.in. pod inwestycje mieszkaniowe, zlikwidować przepisy określające obowiązek uzyskania zezwolenia na wyłączenie gruntu rolnego w mieście z produkcji rolnej (złożenie wniosku o otrzymanie warunków zabudowy lub pozwolenia na budowę będzie z mocy prawa zmieniać przeznaczenie gruntu), w przypadku gruntów rolnych w miastach, dla których w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego wskazano przeznaczenie rolnicze, zobowiązać gminy do aktualizacji planów do 31 grudnia 2024 roku, zlikwidować opłaty za wyłączenie gruntu rolnego w mieście z produkcji rolnej (nawet 874 350 zł/ha); zwiększyć udział w dochodach budżetu państwa z PIT dla samorządów, które w większym stopniu „pokryte” są miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego, wprowadzić mechanizmy ułatwiając  przekształcanie gruntów o przeznaczeniu handlowym i usługowym w grunty pod zabudowę mieszkaniową. Wprowadzić program zachęt dla samorządów do korzystania z ustawy „lokal za grunt”, co spowoduje uwolnienie nieruchomości należących do samorządów z równoczesnym zwiększeniem zasobu lokali komunalnych. Ma to zwiększyć podaż gruntów inwestycyjnych w miastach, co poza obniżeniem kosztów mieszkań spowoduje również pozytywne zmiany o charakterze niefinansowym, ograniczającym zjawiska określane jako “patodeweloperka”, a będące wynikiem optymalizacji kosztów w związku z niską dostępnością gruntów.

Powiązane artykuły

Polityka

Miarka się przebrała. Znana redakcja pozywa Mateckiego za antyimigrancką nagonkę

Poseł Suwerennej Polski Dariusz Matecki nie pozwala zapomnieć o sobie. W ostatnich...

Polityka

Krzystek nowym przewodniczącym OKS

Piotr Krzystek, Prezydent Szczecina jest nowym przewodniczącym Ogólnopolskiej Koalicji Samorządowej. Zmiany nastąpiły...

Polityka

Absolutorium dla prezydenta Szczecina. „To był kolejny trudny rok”

Podczas ostatniej sesji Rady Miasta Szczecin, radni udzielili Absolutorium prezydentowi Miasta za...

Polityka

Posła Mateckiego ekscesy. Sejmowy dach to jeszcze nic!

Mimo krótkiego stażu parlamentarzysty, Dariusz Matecki z Suwerennej Polski jest jednym z...