Home Aktualności Tego mostu chciano już w PRL-u
AktualnościBiznes i inwestycjeW regionie

Tego mostu chciano już w PRL-u

208

Były koncepcje, były pomysły, ale ten projekt nigdy się nie ziścił. Zamiast mostu powstał tunel.

 

Świnoujście od dawna borykało się z problemem przeprawy przez Świnę. Już w czasach PRL-u rozważano różne koncepcje, w tym budowę mostu. Jednak ze względu na specyfikę regionu i potrzeby transportowe, z czasem okazało się, że most nie byłby najlepszym rozwiązaniem – przynajmniej tak twierdzą eksperci od komunikacji.

– Pytanie o to, dlaczego budujemy tunel, a nie most, słyszymy cały czas. Bo przecież most byłby taki piękny, byłaby nowa przestrzeń, mielibyśmy panoramę na całe Świnoujście. Tłumaczymy, że przeprawa przez Świnę byłaby niefunkcjonalna i nieopłacalna, ale mieszkańcy wciąż tego nie akceptują – mówiła Barbara Michalska, I Zastępca Prezydenta Świnoujścia, podczas trzeciej edycji Konferencji Budownictwo Podziemne, która odbyła się w dniach 11–12 kwietnia 2018 roku w Warszawie.

Od otwarcia tunelu minęło wiele miesięcy, a wielu mieszkańców Świnoujścia wciąż ma inne zdanie, jak twierdzą, tunel pod Świną sprawia więcej problemów. Często jest zamykany przez wzgląd na konieczne prace związane z utrzymaniem. Twierdzę również, że koszt zarządzania mostem byłby nieporównywalnie niższy od kosztów, jakie ponoszone są obecnie z tytułu funkcjonowania tunelu. Jedno jest pewne: koncepcja mostu była szeroko omawiana już w czasach PRL-u.

Już w czasach socjalizmu obawiano się, że most kolidowałbym z funkcjonalnością portu, co sprawia, że ów most musiałby być zwodzony. Wymagałby częstego otwierania dla przepływających statków, co powodowałoby znaczne opóźnienia i utrudnienia w ruchu drogowym. Dodatkowo, most byłby narażony na niekorzystne warunki atmosferyczne, co mogłoby prowadzić do częstych przerw w jego użytkowaniu.

Z tego względu idea budowy tunelu zawsze była bardziej prawdopodobna, ten w ocenie inżynierów zapewnia ciągły i niezawodny ruch pojazdów bez względu na warunki pogodowe. Tunel minimalizuje również ingerencję w naturalny krajobraz i chroni środowisko, co jest istotne dla lokalnej turystyki.

Mostu nie zbudowano, ale koncepcje wciąż są żywe i wielu mieszkańców wolałoby inną budowlę niż tunel.

Powiązane artykuły

dolina dolnej odry
AktualnościW regionie

Jak wygląda sytuacja hydrologiczna w województwie?

Na chwilę obecną rzeki w całym województwie zachodniopomorskim nie przekraczają stanów ostrzegawczych...

Biznes i inwestycjeAktualności

Oświetlili park na Pomorzanach

Dzięki nowemu oświetleniu park przy ulicy Boryny to teraz bezpieczne i klimatyczne...

AktualnościBiznes i inwestycjeW regionie

Przy lotnisku w Goleniowie powstanie park handlowy. Otwarcie za dwa lata

Polska spółka Refield, która niedługo zbuduje nowe parki handlowe w Łańcucie i...

Aktualności

Wzywają do oprotestowana podwyżek w strefie parkowania. NiOL „To anonimowe, kłamliwe ulotki”

„Na klatkach schodowych w śródmieściu Szczecina pojawiły się oszukańcze ulotki wzywające do...

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com