Home Biznes i inwestycje Węzeł Goleniów Południe ulegnie rozbudowie. GDDKiA z decyzją środowiskową
Biznes i inwestycje

Węzeł Goleniów Południe ulegnie rozbudowie. GDDKiA z decyzją środowiskową

597
gddkia: goleniów południe w rozbudowie
fot. GDDKiA

Powstały pod koniec lat 70. minionego stulecia węzeł Goleniów Południe ulegnie rozbudowie. Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad uzyskał decyzję środowiskową na dostosowanie obiektu do współczesnych standardów.

W miejscu istniejących pięcioprzęsłowych wiaduktów nad linią kolejową nr 401 powstaną nowe, trzyprzęsłowe obiekty. Nowe wiadukty zaprojektowane zgodnie ze współczesną normą dla klasy I pozwolą na bezproblemowe przeniesienie ciężkiego ruchu, w tym rosnącej liczby przejazdów nienormatywnych. Na połączeniu zachodnich łącznic z drogą powiatową powstanie rondo, co usprawni ruch. Wzdłuż drogi powiatowej w obrębie węzła powstanie również ścieżka pieszo-rowerowa. Łącznice zostaną przebudowane, a zjazd i wjazd na węzeł będzie odbywał się pasami włączeń i wyłączeń o normatywnej szerokości 3,5 m. W obrębie węzła zostanie również przebudowana nawierzchnia drogi ekspresowej. Łącznie prace obejmą odcinek drogi ekspresowej S3 o długości blisko 2 km. 

Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji projektowej dla inwestycji. W połowie tego roku planowane jest złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a pod koniec roku ogłoszenie przetargu na wykonanie inwestycji – zaznacza Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Węzeł Goleniów Południe powstał wraz z budową dwujezdniowej drogi E-14 (ówczesna nazwa dzisiejszej S3) w latach 1977-1979. Wtedy też powstały wiadukty nad linią kolejową – główny element węzła. W późniejszych latach wschodnie łącznice zostały częściowo przebudowane (powstało rondo). Obecnie wiadukty węzła, projektowane zgodnie z normami jeszcze z lat 60. ubiegłego wieku, nie spełniają współczesnych standardów dotyczących nośności. Są również mocno wyeksploatowane. Dodatkowo pasy włączeń i wyłączeń oraz promienie łącznic są nienormatywne. Stąd potrzeba dostosowania tego węzła drogowego do współczesnych standardów. 

Powiązane artykuły

nowa droga dla terenów inwestycyjnych w szczecinie. przebudowa potrwa ponad 2 lata
Biznes i inwestycje

Nowa droga dla terenów inwestycyjnych w Szczecinie. Przebudowa potrwa ponad 2 lata

Szczecin zyska nową infrastrukturę drogową, która usprawni dostęp do terenów inwestycyjnych w...

stara nawierzchnia znika w oczach. remont trasy zamkowej ruszył na dobre
Biznes i inwestycje

Stara nawierzchnia znika w oczach. Remont Trasy Zamkowej ruszył na dobre

Remont wyjazdowej nitki Trasy Zamkowej ruszył na dobre. Wykonawca prac sukcesywnie zrywa...

nie udało się za pierwszym razem. szczecin ponawia przetarg na krótkie autobusy elektryczne
Biznes i inwestycje

Nie udało się za pierwszym razem. Szczecin ponawia przetarg na krótkie autobusy elektryczne

Miasto ogłosiło drugi przetarg na dostawę 4 autobusów elektrycznych o długości 12...

co powstanie przy ul. starzyńskiego? w posejdonie można oglądać propozycje konkursu architektonicznego
Biznes i inwestycje

Co powstanie przy ul. Starzyńskiego? W Posejdonie można oglądać propozycje konkursu architektonicznego

Szczecin stoi przed kolejną szansą na urbanistyczną metamorfozę. Trwa konkurs architektoniczny, organizowany...