Home Aktualności Urząd Morski w Szczecinie na poważnych zakupach. Jest przetarg na dwie nowe jednostki
AktualnościBiznes i inwestycje

Urząd Morski w Szczecinie na poważnych zakupach. Jest przetarg na dwie nowe jednostki

305
urząd morski w szczecinie na poważnych zakupach. jest przetarg na dwie nowe jednostki
fot. Urząd Morski w Szczecinie, Facebook

Urząd Morski w Szczecinie ogłosił dwa przetargi na budowę specjalistycznych jednostek pływających. Nowe statki mają wzmocnić infrastrukturę morską w regionie i poprawić efektywność działań związanych z utrzymaniem torów wodnych oraz obsługą oznakowania nawigacyjnego. Przetargi obejmują zakup pogłębiarki oraz stawiacza pław.

Pierwsza z jednostek, nasiębierna pogłębiarka, ma być przeznaczona do utrzymania torów podejściowych do Świnoujścia oraz toru wodnego Świnoujście-Szczecin. Specyfikacja techniczna zakłada, że statek będzie miał długość od 80 do 84,5 metra, szerokość do 20 metrów oraz pojemność ładowni urobku wynoszącą co najmniej 3000 m³.

Nowoczesna konstrukcja pogłębiarki pozwoli na wydobywanie urobku o gęstości około 1,3 t/m³ (piasek) z użyciem wleczonej rury ssącej. Materiał zgromadzony w ładowni będzie można usuwać na kilka sposobów, w tym za pomocą klap dennych, połączenia z nabrzeżem lub przez dyszę typu „rainbow”. Jednostka ma osiągać prędkość od 11,5 do 12,5 węzła przy zanurzeniu projektowym 5,4 metra.

Dzięki zbiornikom paliwa umożliwiającym 14 dni pracy w trybie 24-godzinnym, pogłębiarka będzie zdolna do długotrwałych operacji bez konieczności częstego uzupełniania paliwa.

Stawiacz pław – wsparcie dla oznakowania nawigacyjnego

Drugą z jednostek, którą Urząd Morski nabędzie w wyniku przetargu, jest stawiacz pław, zaprojektowany do obsługi oznakowania nawigacyjnego. Jednostka będzie również przystosowana do pracy w trudnych warunkach zimowych, dzięki klasie lodowej L1, co pozwoli jej na samodzielną żeglugę w ciężkich warunkach lodowych na morzach niearktycznych.

Stawiacz pław o długości od 27 do 30 metrów i szerokości od 8 do 10 metrów będzie wyposażony w dźwig i kabestan, umożliwiające wodowanie i wyciąganie pław oraz kotwic. Na pokładzie znajdzie się miejsce na transport co najmniej dwóch pław o wadze 4500 kg każda, wraz z kotwicami i łańcuchami. Jednostka ma zapewniać maksymalną powierzchnię pokładu roboczego, co zwiększy jej funkcjonalność.

Załoga statku będzie liczyć do sześciu osób, ale przewidziano także możliwość przewozu ośmiu pasażerów na krótkie dystanse, co może być przydatne w trakcie realizacji prac.

 

Powiązane artykuły

drugi dzień targów bud-gryf & home w netto arenie. program na sobotę
Aktualności

Drugi dzień Targów Bud-Gryf & Home w Netto Arenie. Program na sobotę

Dziś trwa drugi dzień Targów Bud-Gryf & Home, odbywających się w Netto...

inwestycja wodociągowa dobiega końca! czy to zapobiegnie przyszłym awariom?
Aktualności

Inwestycja wodociągowa dobiega końca! Czy to zapobiegnie przyszłym awariom?

Szczecin sukcesywnie modernizuje swoją infrastrukturę wodociągową. Coraz bliżej końca inwestycji w rejonie...

przebudowa sygnalizacji świetlnej w szczecinie. czasowe zmiany w ruchu w dąbiu
Aktualności

Przebudowa sygnalizacji świetlnej w Szczecinie. Czasowe zmiany w ruchu w Dąbiu

Już 24 marca kierowcy i piesi w Szczecinie muszą przygotować się na...

zmiany w komunikacji miejskiej. autobusy wracają na swoje trasy po zakończeniu remontu
Aktualności

Zmiany w komunikacji miejskiej. Autobusy wracają na swoje trasy po zakończeniu remontu

Mieszkańcy mogą odetchnąć z ulgą – po dwóch tygodniach utrudnień związanych z...