Prace na południowej nitce Trasy Zamkowej w Szczecinie mocno przyspieszyły. Wykonawca wchodzi w kluczowe etapy robót, a jednocześnie – na prośbę nadzoru – intensyfikuje rozbiórki łącznic. W okresie świąteczno-noworocznym kierowcy mają zyskać czasowe ułatwienia, choć po 15 stycznia czeka nas powrót do poważnych ograniczeń.
Na moście nad Odrą oraz łącznicy z ul. Duczyńskiego trwają finałowe roboty: układanie warstwy wiążącej z mas bitumicznych i wykonanie izolacji. To ostatni krok przed dopuszczeniem ruchu. Równolegle montowane są barierki, odwodnienia i pozostałe elementy wyposażenia obiektu.
Przyspieszone rozbiórki łącznic z placu Żołnierza Polskiego sprawią, że jeszcze w tym roku zobaczymy częściowy powrót przejezdności. Od 22 grudnia 2025 r. do 15 stycznia 2026 r.: znów będzie czynny zjazd z Trasy Zamkowej w stronę ul. Panieńskiej, przejezdna ma być również sama ul. Panieńska, częściowo otwarty zostanie PPN Trasa Zamkowa.
To jedyne okno czasowe, w którym ruch w tym obszarze będzie możliwy. Po 15 stycznia wykonawca wraca do zasadniczych rozbiórek – a to oznacza ponowne zamknięcia.
Ruszyła rozbiórka łącznic Trasy Zamkowej. Ważny krok w stronę nowego Mostu Kłodnego
Ferie zimowe z największymi utrudnieniami
Najbardziej dotkliwe ograniczenia czekają mieszkańców w trakcie ferii zimowych. Wtedy ruszy rozbiórka łącznicy nad Nabrzeżem Wieleckim – kluczowego elementu układu drogowego.
Roboty potrwają ok. 3 tygodnie i wymuszą całkowite zamknięcie ulicy oraz torowiska tramwajowego.
Plan odblokowywania ma przebiegać etapami: po tygodniu – otwarcie jezdni w stronę Mostu Długiego, po dwóch tygodniach – przywrócenie ruchu tramwajów, po trzech tygodniach – udostępnienie jezdni w kierunku ul. Jana z Kolna.
Styczniowe zmiany na samej Trasie Zamkowej
W styczniu czeka nas kolejna reorganizacja ruchu na nitce głównej. Pojazdy zostaną przerzucone na skrajne pasy – lewy i prawy. Pas środkowy zostanie wyłączony, aby umożliwić dalsze prace konstrukcyjne. Udostępnienie łącznicy z ul. Duczyńskiego będzie zależeć od pogody – izolacje i warstwa wiążąca muszą być wykonane w odpowiednich warunkach.
Aktualne komunikaty o zmianach dostępne są na stronie Szczecińskich Inwestycji Miejskich.
Remont Trasy Zamkowej to kompleksowe zadanie, w ramach którego odnawiane są estakady, mosty i łącznice w ciągu drogi wojewódzkiej nr 115. W zakres prac wchodzą m.in.: naprawa i wyrównanie powierzchni betonowych, nowe powłoki izolacyjne i malarskie, wymiana balustrad, nawierzchni, dylatacji i odwodnienia, przebudowa oświetlenia ulicznego i przyłączy.
Generalnym wykonawcą jest NIWA Szczecin Sp. z o.o. Całość prac kosztuje ponad 84,8 mln zł brutto, a nadzór pełni Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o. Projekt współfinansuje Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.












