Home Aktualności Tramwajowa „zerówka” wyjechała na ulice Szczecina. Frekwencja dopisała!
AktualnościTurystyka

Tramwajowa „zerówka” wyjechała na ulice Szczecina. Frekwencja dopisała!

1.1k

Jak już wcześniej informowaliśmy, w pierwszą niedzielę lipca swoje kursowanie rozpoczęła tramwajowa linia turystyczna 0. Tegoroczny sezon zainaugurował skład „eNek” o numerach 293H i 343H, wyprodukowanych odpowiednio w 1962 i 1958 roku. Frekwencja w pierwszym dniu kursowania znakomicie dopisała. 

Pierwszym, inauguracyjnym kursem wybrali się szczecinianie w różnym wieku  – starzy, młodzi i najmłodsi. Dla tych ostatnich przejażdżka zabytkowym składem „eNek” była nie lada atrakcją, a ich rodzice i dziadkowie mieli okazję do podróży sentymentalnej w czasy ich młodości. 

– Sama jeździłam tymi tramwajami jak byłam w wieku moich wnuków, więc mogę im na wyciągnięcie ręki pokazać, jak to kiedyś było – przyznaje pani Danuta. 

Nie zabrakło też entuzjastów komunikacji miejskiej, którzy mogli nie tylko przejechać się „eNką”, ale również zrobić jej pamiątkowe zdjęcia. 

– Sam tramwaj jest dla oka bardzo przyjemny, a jazda nim dostarcza wielu pozytywnych wrażeń. Ma on niesamowity klimat względem nowoczesnych niskopodłogowców – mówi Dawid Witkowski, miłośnik komunikacji miejskiej. 

Z reporterskich obserwacji wynika, że prowadzenie takiego tramwaju w niczym nie przypomina pracy na nowocześniejszych o lata świetlne Swingach – trzeba mieć niesamowitą siłę w rękach, aby móc kręcić dwoma wajchami: jedną do ruszania i hamowania jednocześnie, a drugą do hamowania ręcznego, pomocniczego. W dodatku trzeba mieć wyczucie prędkości, bo taka „eNka” nawet nie jest wyposażona w prędkościomierz.

Frekwencję pierwszego dnia można uznać za naprawdę udaną – szczecinianie niemal w całości wypełniali oba wagony składu. Dla porównania jeden solowy wagon tego typu skazuje podobną liczbę osób na jazdę w potwornym ścisku. 

Za tydzień, 14 lipca, będzie kolejna okazja do przejażdżki „zerówką” – tego dnia tą linię będzie obsługiwać „eNka” o numerze 167H z 1954 roku. Gwoli przypomnienia, przedstawiamy pełną trasę:

POTULICKA – aleja Niepodległości – plac Brama Portowa – aleja Niepodległości – plac Żołnierza Polskiego – plac Hołdu Pruskiego – Matejki – Malczewskiego – Parkowa – Dubois – Firlika – Antosiewicza – Nocznickiego – Firlika – Łady – Jana z Kolna – Nabrzeże Wieleckie – Wyszyńskiego – plac Brama Portowa – plac Zwycięstwa – Krzywoustego – plac Kościuszki – Krzywoustego – aleja Bohaterów Warszawy – Wawrzyniaka – aleja Wojska Polskiego – plac Szarych Szeregów – Piłsudskiego – plac Odrodzenia – Piłsudskiego – plac Grunwaldzki – Piłsudskiego – plac Rodła – aleja Wyzwolenia – plac Żołnierza Polskiego – aleja Niepodległości – plac Brama Portowa – aleja Niepodległości – 3 Maja – Narutowicza – POTULICKA

Odjazdy z pętli Potulicka odbywają się o 14:02, 15:22 i 16:42. 

Na linii 0 obowiązuje specjalna taryfa turystyczna, wedle której bilet normalny kosztuje 3,50 zł, a ulgowy – 2,50 zł. Ten ostatni jest dedykowany osobom od 4 do 10 lat, podczas gdy dzieci do 4 roku życia mogą jeździć bezpłatnie. 

Powiązane artykuły

Aktualności

Dronem podczas The Tall Ship Races nie polatasz

Drony i inne jednostki latające nie będą mogły latać podczas The Tall...

Aktualności

Zatrzasnęła kluczyki i dziecko w aucie

O tym, jak niebezpieczne jest pozostawienie dziecka w samochodzie w upalny dzień,...

AktualnościEkologia i zdrowieLifestyle

Humanizacja zwierząt domowych: to moda czy norma?

W dobie humanizacji zwierząt istotnie zmienia się podejście człowieka do zwierząt domowych....

AktualnościSport

Młodzież wyrusza na regaty The Tall Ships’ Races. Początek żeglarskiej przygody już w sobotę

Już w sobotę, 20 lipca Młodzieżowa Reprezentacja Szczecina na Regaty The Tall...