Miejska spółka Żegluga Szczecińska Turystyka Wydarzenia ruszyła poza granice Polski. W ostatnich dniach przedstawiciele Szczecina przebywali w Stralsundzie podczas Hafentage, czyli święta portu. Stoisko Meet Szczecin – Visit Szczecin promowało nie tylko finał The Tall Ship Races, ale i miasto jako idealną destynację turystyczną, która łączy w sobie zabytki architektury, historię, a także zieleń i wodę.
Wyjazd do niemieckiego Stralsundu był pierwszym z serii. Jak zdradza Celina Wołosz, rzeczniczka prasowa Żeglugi Szczecińskiej:
– Harmonogram wyjazdów obejmuje jeszcze kilka niemieckich miejscowości. 15 czerwca będziemy w Angermunde, 19 lipca w Berlinie i Greifswaldzie i 27 lipca w Ueckermünde. Wybór tych miejscowości nie jest przypadkowy, bo zależało nam na obecności podczas imprez plenerowych odbywających się na terenie Euroregionu Pomerania. Naszym celem jest zaproszenie turystów również na wydarzenie jakim jest finał regat The Tall Ships Races – tłumaczy.
O co najczęściej pytali odwiedzający szczecińskie stoisko? Zainteresowanie budził nie tylko sam zlot żaglowców, ale również to, jakie będą atrakcje towarzyszące wydarzeniu, w tym koncerty.
– Interesowała ich także oferta turystyczna Szczecina, z której mogliby skorzystać będąc już w naszym mieście. Pojawiały się również pytania o bazę noclegową czy wejścia do instytucji kultury – mówi Celina Wołosz.
Wyjaśnia, że odbiorcą działań promocyjnych są rodziny z dziećmi, którym reprezentanci Szczecina chcą pokazać miasto jako miejsce, w którym odbywają się duże wydarzenia plenerowe i w którym jednocześnie można znaleźć wiele stacjonarnych propozycji turystycznych.
– Zależy nam na tym, aby zatrzymać turystę na dłużej, zachęcić do wykpienia noclegu i skorzystania z gotowej oferty turystycznej m.in: zorganizowania wycieczek z przewodnikiem czy odwiedzenia nowego kompleksu rodzinnego jakim jest Fabryka Wody – mówi Celina Wołosz.