Remont wyjazdowej nitki Trasy Zamkowej ruszył na dobre. Wykonawca prac sukcesywnie zrywa starą nawierzchnię jezdni.
Prace przygotowawcze i naprawcze w obrębie Trasy Zamkowej tak naprawdę trwają już od kilku dni, jednak dopiero widok sprzętu budowlanego na jezdni obiektu, to dla wielu osób wyznacznik rozpoczęcia inwestycji i remontu całego obiektu.
– Wczoraj rozpoczęło się frezowanie zamkniętych fragmentów jezdni obiektu. Na skrajnym prawie pasie rozstawiły się ciężarówki, a do realizacji swojego zadania ruszyła frezarka. Metr po metrze z każdą minutą stara jezdnia przechodziła pomału do historii. To przygotowanie płyty obiektu pod kolejny etap robót – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.
Wszystkim tym, którzy jeszcze nie zapoznali się z nową organizacją ruchu, albo odczuwają zakłopotanie w poruszaniu się, przypominamy – zamknięte dla ruchu pozostają łącznice, którymi nie można zjechać w kierunku Dworca Głównego lub Polic, tak samo niedostępna jest łącznica prowadząca od ulicy Jana z Kolna na nitkę południową Trasy Zamkowej. Obowiązuje także ograniczenie prędkości do 50 km/h. Pierwsze dni po wprowadzeniu zmian to czas obserwacji i ewentualnych korekt. Sytuacja jest na bieżąco monitorowana i w razie potrzeby wprowadzane będą uzasadnione zmiany, które poprawią płynność ruchu i zminimalizują utrudnienia.
Umowa na przebudowę Trasy Zamkowej podpisana. Prace potrwają 2 lata
O inwestycji
Zadanie obejmuje remont obiektów inżynieryjnych (estakad, mostów oraz łącznicy) zlokalizowanych w ciągu drogi wojewódzkiej nr 115 w Szczecinie (Trasa Zamkowa, nitka wyjazdowa) wraz z dojazdami do obiektów. Prace obejmować będą m.in. na naprawie powierzchni betonowych, uzupełnieniu ubytków, wyrównaniu powierzchni oraz wykonaniu nowych powłok malarskich i izolacyjnych. Wymienione zostanie ponadto wyposażenie tj. m.in. balustrady, nawierzchnie, urządzenia dylatacyjne, bariery ochronne, elementy odwodnienia. Przebudowane zostanie również oświetlenie uliczne wraz z przyłączami kablowymi.
Generalnym Wykonawcą NIWA Szczecin Sp. z o.o. Koszt prac to ponad 84,8 mln zł brutto. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o. Zadanie dofinansowane jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.