W nadchodzącym tygodniu w ciągu ulicy Struga na wysokości nowej kładki należy spodziewać się tymczasowych utrudnień w ruchu.
Realizowany będzie kolejny etap robót związany z betonowaniem płyty ustroju nośnego kładki.
– Na czas prowadzenia robót w godzinach wieczorno-nocnych planowane jest tymczasowe wyłączanie pojedynczych pasów ruchu na obu jezdniach ulicy Struga. Tymczasowa organizacja ruchu będzie wprowadzana od godziny 19:00 w dniach 13 i 14 listopada. Prace będą realizowane do godzin porannych – wykonawca zakłada przywrócenie normalnego przejazdu ulicą Struga na kilka godzin przed porannym szczytem komunikacyjnym. Prosimy o zachowanie uwagi – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.
O inwestycji
Kładka będzie miała długość wynoszącą ponad 35 metrów i szerokość użytkową wynoszącą 4 metry. Zastosowane zostaną na niej detale kolorystyczne w postaci barw marki miasta Floating Garden 2050. W ramach prac zaplanowano m.in.:
- budowę kładki pieszo – rowerowej nad ulicą Struga wraz z pochylniami i schodami;
- budowę/przebudowę chodników, ścieżek rowerowych, jezdni i przejść dla pieszych w celu połączenia z istniejącą infrastrukturą;
- wykonanie oświetlenia;
- wykonanie kanalizacji deszczowej w celu odwodnienia kładki i pochylni;
- przebudowę istniejącej infrastruktury drogowej kolidującej z planowaną inwestycją;
- wykonanie zagospodarowania zieleni;
- przebudowę i zabezpieczenie kolidujących sieci istniejącej infrastruktury podziemnej i naziemnej;
- wykonanie poidełka w pobliżu projektowanej kładki.
Termin wykonania zamówienia wynosi 17 miesięcy od dnia podpisania umowy. Kładka zlokalizowana będzie pomiędzy ul. Iwaszkiewicza i Outlet Parkiem. Realizacją inwestycji zajmuje się firma PORR S.A. Koszt prac to ponad 7,6 mln zł brutto. Nadzór nad inwestycją sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.
Inwestycja jest realizowana w ramach Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego. Objęta jest dofinansowaniem w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.