Home Biznes i inwestycje Pociągiem ze Szczecina do Warszawy w 4 godziny. Czy jest to możliwe?
Biznes i inwestycje

Pociągiem ze Szczecina do Warszawy w 4 godziny. Czy jest to możliwe?

301

Optymistyczną wiadomość przekazał portalowi rynek-kolejowy.pl wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak – trwająca modernizacja linii kolejowych Warszawą, Poznaniem a Szczecinem pozwoli skrócić czas przejazdu ze Szczecina do Poznania do 1 godziny i 45 minut, a ze stolicy Pomorza Zachodniego do Warszawy do 4 godzin i 10 minut.

Jak zapowiada Malepszak, będzie lepiej dzięki postępującym pracom modernizacyjnym na linii nr 351 Szczecin Dąbie – Poznań Główny. Na przełomie maja i czerwca pociągi zaczęły korzystać z drugiego toru pomiędzy Kolinem a Witkowem, chociaż sama inwestycja na pewno nie zostanie ukończona w IV kwartale br., mimo ogromnego zaawansowania prac.

– W tym roku nie skończymy jeszcze całego procesu inwestycyjnego, ale będzie już bardzo dobrze – powiedział Malepszak w rozmowie z Jakubem Röslerem z portalu rynek-kolejowy.pl.

Podróż będzie nieco krótsza

Podane we wstępie czasy przejazdu dotyczą najszybszego połączenia kolejowego pomiędzy tymi miastami, którym jest EIC „Chrobry”. Obecnie pokonuje on trasę Szczecin-Poznań w 2 godziny i 18 minut, podczas gdy zwykłym „ickom” zajmuje to o 12 minut więcej. 

Znacznie gorzej jest z podróżą do Warszawy – ta zajmuje całe 5 godzin! I to ma się również zmienić.

– Wygląda na to, że docelowo najszybsze pociągi będą mogły przejeżdżać trasę z Poznania do Szczecina w godzinę i 45 minut i taki czas przejazdu ma być możliwy w przyszłym roku, natomiast PLK ma wpisany cel, żeby już w grudniu 2024 uzyskać czas przejazdu na poziomie do 2 godzin. To wszystko ma pozwolić też na to, żeby, przy docelowych parametrach obu linii, nr 351 oraz 3, uzyskać czas przejazdu najszybszych pociągów z Warszawy do Szczecina w czasie 4 godzin i 10 minut – mówi Malepszak.

Skrócenie czasu przejazdu „Chrobrym” sprawiłoby, że kolej mogłaby śmiało konkurować na tym odcinku z transportem lotniczym, a na pewno zagrozić prywatnym samochodom, które pokonują go w około 5 i pół godziny.

Krzyż musi poczekać

Minister Malepszak przekazał też informację, że PKP PLK i Ministerstwo Infrastruktury zrezygnowały z przebudowy stacji kolejowej w Krzyżu, jednej z najważniejszych na trasie od Szczecina do Poznania. Nie została ona zmodernizowana w ramach zadania dotyczącego linii nr 351.

– Planowano bardzo kosztowne działania niewnoszące niczego dla poprawy czasu przejazdu. Stacja z myślą o wygodzie pasażerów wymaga modernizacji w mniejszym zakresie niż zakładano – podsumował Piotr Malepszak.

 

Powiązane artykuły

aleja fałata idzie do przebudowy
AktualnościBiznes i inwestycje

Aleja Fałata idzie do przebudowy. Za kilka miesięcy będzie jak nowa

Trochę trzeba było poczekać, ale opłaciło się. Miasto podpisało umowę ze szczecińską...

AktualnościBiznes i inwestycje

To będzie inwestycja liczona w dziesiątkach milionów złotych

Dziś straszy swoim wyglądem i szpeci krajobraz. Mowa o starej olejarni przy...

odbiór końcowy placu zwycięstwa
AktualnościBiznes i inwestycje

Plac Zwycięstwa odebrany. To formalny koniec inwestycji

Dzisiaj odbył się odbiór końcowy na Placu Zwycięstwa. To oznacza formalne zakończenie...

tramwaje szczecińskie
AktualnościBiznes i inwestycje

Wreszcie! Tramwaje wrócą na Kolumba od 21 grudnia

Po niemal trzech latach wyczerpującej przebudowy nareszcie doczekaliśmy się potwierdzenia o tym,...