Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma złożyć w przyszłym roku wniosek o pozwolenie na budowę Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Zadanie podzielone jest na dwa główne odcinki, jednym z elementów inwestycji ma być najdłuższy tunel drogowy w Polsce.
Niebawem mają zostać ogłoszone przetargi, które dotyczyć będą przyszłej Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Mowa tu o drugiej części obwodnicy Warzymic i Przecławia, a także obwodnicy Kołbaskowa. Projekty stanowią jeden z elementów włączenia ruchu do przyszłej szczecińskiej obwodnicy.
Zgodnie z założeniami Obwodnica Szczecina została podzielona na dwa główne odcinki: pierwszy to Kołbaskowo-Police (25,5 km), który omija Szczecin od zachodu oraz Police-Goleniów (23,4 km). Ta druga część wiąże się z nie lada wyzwaniem infrastrukturalnym, ponieważ przewiduje budowę tunelu pod Odrą – ma mieć długość 5 kilometrów.
To będzie najdłuższy tunel drogowy w Polsce. Powstanie pod Szczecinem
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w 2025 roku złożyć ma wniosek o zezwolenie na realizację tej inwestycji.
Obwodnica, jeśli zostanie wybudowana to w połączeniu z istniejącymi drogami S3/A6, stworzy pełny pierścień komunikacyjny wokół Szczecina.