Mówi się, że Szczecin rondami stoi – nic w tym dziwnego, skoro poprawiają bezpieczeństwo ruchu na skrzyżowaniach. Formuła mini rond sprawdziła się równie dobrze, co potwierdza najnowsze z nich na skrzyżowaniu ulic Wielkopolskiej i Śląskiej, mające 7 m średnicy.
Jego budowa to tylko część nowych rozwiązań, mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa pieszych i urządzenie nowych miejsc parkingowych – uprzednio wymieniono nawierzchnię jezdni, przebudowie uległy chodniki i „przedogródki”, a koniec końców zmieniono całą organizację ruchu na tych ulicach.
Na odcinku ul. Wielkopolskiej od al. Papieża Jana Pawła II do ul. Wąskiej zwężono pas ruchu w stronę Pleciugi w celu przeniesienia miejsc parkingowych z odnowionego chodnika. Rozdzielono również pasy jezdni na skrzyżowaniu z drugą z wymienionych ulic na dwie części.
Natomiast na ul. Śląskiej zmieniono oznakowanie miejsc postojowych z równoległego na skośne, przez co zwiększyła się ich liczba na kierunku od ul. Wielkopolskiej do ul. Mazurskiej. Na obu ulicach ze zmienioną organizacją ruchu utworzono też przedzielone azylem przejścia dla pieszych, zwiększających ich bezpieczeństwo oraz zmuszające kierowców do zmniejszenia prędkości, czy też zamontowano w ich sąsiedztwie specjalne słupki uniemożliwiające parkowanie. W niedalekiej przyszłości namalowane zostaną znaki poziome P-27 („sierżanty”) informujące o ruchu rowerzystów.
W ostatnim czasie takie mini rondo zbudowano na skrzyżowaniu ulic Ofiar Oświęcimia i Czesława, a w tym roku powstanie również u zbiegu ulic Montwiłła i Swarożyca.