Podpoznański Modertrans wygrał przetarg na 4 (z prawem opcji na kolejne 8) nowych dwukierunkowych, w pełni niskopodłogowych tramwajów dla Szczecina. Oznacza to, że na naszych ulicach pojawią się pojazdy z rodziny Gamma.
Znany szczecinianom z wagonów typu Alfa i Beta producent zaoferował swoje tramwaje za kwotę niemal 63,729 mln zł brutto. Kwota ta rzutem na taśmę zmieściła się w budżecie Tramwajów Szczecińskich, które przeznaczyły na ten cel 63,767 mln zł brutto.
Przypomnijmy, że zamawiający przyznał sobie prawo rozszerzenia zamówienia o kolejne 8 sztuk. To, czy zdecyduje się na tą opcję, zależy od przyznania środków z Krajowego Planu Odbudowy lub programu FEnIKS.
Nowe Gammy będą miały od 30 do 33 m długości, a także zdolne do zabrania na swój pokład co najmniej 200 pasażerów (w tym 45 na miejscach siedzących). Drzwi mają być dwuskrzydłowe, otwierane na zewnątrz, o minimalnej szerokości 120 cm, co ma zapewnić sprawną wymianę pasażerską oraz bezproblemową ewakuację.
Nowością będą wózki skrętne (dotychczas eksploatowane Swingi mają wózki sztywne), przez co tramwaje będą lepiej zachowywały się na zakrętach. Do tego preferowane jest rozwiązanie, w którym wszystkie wózki są jednocześnie wózkami napędowymi. Pierwszy i ostatni wózek dla każdego kierunku jazdy tramwaju ma zostać wyposażony w piasecznice.
Nowe Gammy mają zostać dostarczone do Szczecina najpóźniej do 31 maja 2026 roku.