Gratka dla miłośników lokalnych produktów. Już po raz drugi w tę niedzielę odbędzie się Festiwal marki “Zrobione w Szczecinie”. Poza prezentacją wyróżnionych firm będzie możliwość zapoznania się z zasadami przyznawania znaku, bo nabór wniosków w tegorocznej edycji rusza już 1 lipca.
Drugi Festiwal “Zrobione w Szczecinie” odbędzie się w najbliższą niedzielę 23 czerwca br w OFF Marinie przy ul. Chmielewskiego 18. Jak za pierwszym razem wydarzenie jest organizowane wspólnie ze Szczecińskiem Bazarem Smakoszy.
Druga edycja festiwalu to również promocja koncepcji marki „ZROBIONE W SZCZECINIE”. Podczas wydarzenia Agencja Rozwoju Metropolii Szczecińskiej – koordynator projektu, będzie służyć pomocą w kwestiach informacyjnych i formalnych pod kątem najbliższego naboru, który ruszy z początkiem lipca
Oprócz tego, równolegle w sali dużej na Szczecińskim Bazarze Smakoszy będzie okazja do zjedzenia śniadania oraz wypełnienia toreb i koszyków doskonałymi produktami.
Będzie też kilka ciekawych niespodzianek związanych z festiwalem m.in Zakład Fotograficzny Minifot (zeszłoroczny laureat) przygotował wystawę zdjęć laureatów ostatniej edycji ”Zrobione w Szczecinie.” Fotografie będzie można obejrzeć na dziedzińcu Off Mariny. Ideą było ukazanie osobowości laureatów na tle ich działalności lub produktu.
Znak „Zrobione w Szczecinie” przyznawany jest od 2018 roku. Od tego czasu o to wyróżnienie starło się już ponad 320 podmiotów, spośród których ok. 120 otrzymało możliwość posługiwania się znakiem w swojej ofercie. O przyznanie marki dla produktów lub usług mogą występować przedsiębiorcy, instytucje i inne podmioty należące do Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, których produkty znajdują się na szczecińskim rynku przez co najmniej rok przed zgłoszeniem. Marka ma charakter honorowy i nie przysługują z tego tytułu żadne gratyfikacje finansowe czy ulgi podatkowe.
Korzyścią dla przedsiębiorców, wynikającą z przyznania znaku jest możliwość udziału w promocjach gospodarczych, organizowanych przez Szczecin oraz możliwość umieszczenia logotypu marki w materiałach promocyjno-informacyjnych. Projekt w imieniu miasta koordynuje Agencja Rozwoju Metropolii Szczecińskiej.