Pod peronami przebudowywanego dworca w Dąbiu wre krecia robota – budowlani drążą 47-metrowy tunel z przeznaczeniem na podziemne przejście między peronami oraz parkingiem od strony ulicy Pomorskiej.
Korzystać z niego będą mogły również osoby niepełnosprawne, ponieważ sprawną komunikację pomiędzy peronami a przejściem, poza normalnymi schodami, zapewnią specjalne windy. Nowe przejście odciąży nieco kładkę nad peronami, która po zakończeniu przebudowy nadal będzie pełnić swoją rolę.
Praca wre nie tylko pod powierzchnią ziemi – przebudowie ulega również peron nr 2, który po jej zakończeniu będzie nieco wyższy w celu umożliwienia wygodnego wsiadania i wysiadania z pociągów. Zostaną nań zamontowane, podobnie jak na peronie nr 1, nowe ławki, wiaty, gabloty na rozkład jazdy oraz latarnie z energooszczędnym oświetleniem LED.
Równocześnie trwają prace w samym budynku dworca – elewacja jest niemal całkowicie odnowiona, trwa przebudowa jego wnętrz. W środku znajdą się poczekalnia, pomieszczenia kas biurowych, toalety, biura, pomieszczenia techniczne oraz przestrzeń pod wynajem.
Na miejscu budynku pomocniczego z szaletami pojawi się wiata rowerowa, a po zachodniej stronie gmachu dworca powstanie również niewielki parking z miejscami postojowymi, w tym z dwoma dla osób o ograniczonej mobilności oraz dwoma do ładowania samochodów elektrycznych. Projekt zakłada też wymianę nawierzchni i uporządkowanie terenów zielonych.
Prace na terenie dworca w Dąbiu prowadzi Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe HADM PLUS z Rokicina pod Starogardem Gdańskim, które zaoferowało swoje usługi za 17,5 mln zł. Inwestorami są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (przejście podziemne i perony) oraz PKP S.A. (budynek dworcowy). Całość prac ma zakończyć się w II kwartale 2025 roku.