Home Polityka Bezpieczeństwo i rozwój transportu – radni OK Polska o kluczowych kwestiach dla Szczecina
Polityka

Bezpieczeństwo i rozwój transportu – radni OK Polska o kluczowych kwestiach dla Szczecina

262
bezpieczeństwo i rozwój transportu – radni ok polska o kluczowych kwestiach dla szczecina
fot. OK Polska

Dziś, przed sesją Rady Miasta, radni klubu OK Polska zorganizowali spotkanie, podczas którego podsumowali swoje stanowisko w dwóch istotnych sprawach: zakazu nocnej sprzedaży alkoholu oraz zakupu nowych tramwajów dla Szczecina.

Od kilku tygodni trwa debata na temat wprowadzenia ograniczenia sprzedaży alkoholu w godzinach nocnych. Radni OK Polska przypomnieli, że pomysł ten nie jest nowy – po raz pierwszy wyszli z taką inicjatywą już w październiku 2022 roku, jednak wówczas nie udało się osiągnąć porozumienia wśród radnych.

– Do nas, do radnych, dociera bardzo dużo sygnałów od mieszkańców, że powinniśmy zająć się tą sytuacją. Dlatego cieszy nas inicjatywa Koalicji Obywatelskiej i z przychylnością patrzymy na powrót do tej dyskusji – podkreśla radna Renata Łażewska.

Radni podkreślają, że kluczowym celem wprowadzenia zakazu jest zapewnienie mieszkańcom spokoju i bezpieczeństwa, zwłaszcza w rejonach, gdzie nocna sprzedaż alkoholu generuje liczne problemy.

– Warto podjąć kroki, które w wielu miejscach Szczecina oznaczać będą spokój dla mieszkańców – dodaje Marek Kolbowicz.

Aby decyzja była jak najlepiej dopasowana do realnych potrzeb miasta, klub OK Polska zapowiedział, że wystąpi z wnioskiem o przeprowadzenie szerokich konsultacji społecznych. Do dyskusji mają zostać zaproszone m.in.: Policja, Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Rady Osiedli.

Radni KO chcą nocnej prohibicji w Szczecinie, Konfederacja przeciwna temu pomysłowi 

Nowe tramwaje dla Szczecina – dobra decyzja miasta

Drugim ważnym tematem poruszonym przez radnych był zakup nowych tramwajów dla Szczecina. OK Polska wyraziła zadowolenie z decyzji miasta o odwołaniu się od wyników konkursu w Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT), który miał na celu uzyskanie dofinansowania na nowy tabor.

Będzie 12 nowych Gamm. Miasto skorzysta z opcji na dwukierunkowe tramwaje

– Jeszcze wszystko jest możliwe, wierzymy, że środki z KPO trafią do Szczecina – podkreśla radny Piotr Kęsik.

Niezależnie od wyniku odwołania, radni wyrazili także satysfakcję z decyzji o rozszerzeniu kontraktu na zakup dodatkowych 8 tramwajów. Oznacza to, że w przyszłym roku do Szczecina trafi aż 12 nowych niskopodłogowych i dwukierunkowych pojazdów, co znacznie poprawi komfort i dostępność komunikacji miejskiej.

Zarówno kwestia ograniczenia sprzedaży alkoholu, jak i modernizacji transportu publicznego, to tematy istotne dla mieszkańców Szczecina. Radni OK Polska podkreślają, że ich działania są odpowiedzią na realne potrzeby mieszkańców i będą konsekwentnie dążyć do ich realizacji.

Najbliższe tygodnie pokażą, jakie decyzje podejmie Rada Miasta w tych kluczowych kwestiach.

Powiązane artykuły

dariusz wieczorek
Polityka

Skompromitowany były minister zostaje szefem struktur Nowej Lewicy w regionie

Polityczne władze szczecińskiej i zachodniopomorskiej Nowej Lewicy zostały właśnie ukonstytuowane podczas regionalnego...

metro w szczecinie
Polityka

Metro w dziesięciu miastach? Wizja PSL-u kontra rzeczywistość transportowa. A gdzie w tym wszystkim Szczecin?

Zapowiedź Władysława Kosiniaka-Kamysza o budowie metra w dziesięciu polskich miastach wywołała silny...

czy jesteśmy świadkami powolnej prywatyzacji służby zdrowia? tak sugerują politycy pis
Polityka

Czy jesteśmy świadkami powolnej prywatyzacji służby zdrowia? Tak sugerują politycy PiS

Obecny stan publicznej służby zdrowia nie napawa optymizmem, w całym kraju słychać...

Polityka

Geblewicz, Nitras, Jaskulski, Filiks… „Za cenę partyjniackich interesików jesteście w stanie sprzedać obywatelską inicjatywę”

Ryszard Matecki – społecznik, regionalista i jeden z najaktywniejszych obrońców przyrody Międzyodrza...